סגור
רם אורנשטיין מנכ"ל סאנפלאואר
רם אורנשטיין, מנכ"ל סאנפלאואר היוצא (צילום: תמר מצפי)

לאחר פחות משנה וחצי וצניחה של 40% במניה - מנכ"ל סאנפלאואר עוזב

לפי דיווח החברה לבורסה, טרם נקבעו מועד עזיבתו של המנכ"ל הנוכחי רם אורנשטיין או התנאים לסיום תפקידו. החברה הודיעה שהיא נערכת לאיתור מנכ"ל חדש. שווי החברה עומד כיום על 226 מיליון שקל. לאחר הדיווח לא חל שינוי במניית החברה

מנכ"ל חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר רם אורנשטיין יסיים את תפקידו בתוך פחות מ-18 חודשים. על פי דיווח החברה לבורסה, טרם נקבעו מועד עזיבתו של אורנשטיין או התנאים לסיום תפקידו. החברה הודיעה שהיא נערכת להליך איתור מנכ"ל חדש.
אורנשטיין כיהן בתפקידו מאז יולי 2021. טרם לכך כיהן במספר תפקידי סמנכ"ל בחברת אורמת טכנולוגיות, המפתחת ומפעילה מתקני אנרגיה גאותרמית ברחבי העולם. מינויו היה אחד המהלכים הראשונים שביצעו בסאנפלאואר לאחר שנרכשה על ידי קרן קיסטון (45%) מידי רוני בירם וגיל דויטש, שמחזיקים בקרן קיסטון (טרם הרכישה החזיקו השניים בסאנפלאואר באופן ישיר), לפי שווי חברה של 335 מיליון שקל. גם לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, השתתפה בעסקה ומחזיקה כ-20% ממניות החברה.
במהלך תקופתו של אורנשטיין צנחה מניית סאנפלאואר בכ-40% משווי של 1,084 אגורות למניה עם כניסתו לתפקיד עד ל-686 אגורות למניה היום. כיום שווי החברה עומד על 226 מיליון שקל. לאחר הדיווח לא חל שינוי במניית החברה.
לאחרונה, בדומה למספר חברות אנרגיה מתחדשת ישראליות, נפגעה מניית סאנפלאואר מהחלטת הרגולטור הפולני להגביל את התעריף המקסימלי שיוכלו חברות האנרגיה המתחדשת לקבל עבור החשמל אותו הן מייצרות, לאור הזינוק במחירים שנוצר עם פלישתה של רוסיה לאוקראינה ומשבר האנרגיה ביבשת בעקבות המלחמה. מתוך כ-80 מגה-ואט פעילים מסחרית של סאנפלאואר - 50 מגה-ואט מיוצרים באמצעות טורבינות רוח בפולין.