סגור

בניגוד לעמדת בעלי המניות: דלק מעניקה מענק של 2.6 מיליון שקל למנכ"ל

דירקטוריון הקבוצה החליט על מתן המענק לעידן ולס על השנים 2021-2021, אף שהאספה הכללית החליטה לדחות את ההצעה על מתן המענק, ברוב של 59% מול 41%; דלק דיווחה היום על רווח של 2.5 מיליארד שקל בסיכום הרבעון הראשון

דירקטוריון דלק אישר את המענק של המנכ"ל עידן ולס, בסכום של 2.6 מיליון שקל, אף שאספת בעלי המניות של החברה התנגדה לאישור המענק (אובר רולינג).
דלק העלתה את נושא המענק בסוף חודש מרץ, במסגרת הדיווח על התוצאות השנתיות של החברה ל-2021. עלות שכרו של ולס עמדה ב-2021 על 3.3 מיליון שקל וכללה מענק של 480 אלף שקל - סכום המענק המקסימלי שקבוצת דלק יכולה להעניק למנכ"ל בהתאם למנגנון התגמול שלה.
1 צפייה בגלריה
עידן וולס
עידן וולס
עידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק
(צילום: רון קדמי)

המענק הוא עבור השנים 2021-2021, שבהן דלק כמעט הגיעה לחדלות פירעון, מצב ממנו נחלצה בעור שיניה כשחתמה על הסדר חוב מול המוסדיים. כחלק מהתהליך הוגבלו תנאי התגמול של מנהלי החברה, ועתה לאחר ההתאוששות בשווייה שמתקרב ל-10 מיליארד שקל - אחרי שבשפל עמד על 700 מיליון שקל - החליטה דלק להעניק את המענק הנוסף לוולס. בעלי המניות התנגדו ברוב של 59%-41% להצעה, אבל דירקטוריון דלק החליט למרות ההתנגדות להעניק את הסכום.
דלק ציינה כי קיימה שתי ישיבות דירקטוריון לדון במענק, למרות תוצאות האספה, והדירקטוריון החליט לאשר אותו על אף ההתנגדות. הדירקטוריון נימק את ההחלטה בכך ש"ולס הוביל את הקבוצה בנחישות ובמקצועיות, תוך עמידה באתגרים המורכבים שעמדו בפני הקבוצה בצל משבר עמוק בשוקי האנרגיה בעולם, בד בבד עם ההתמודדות המורכבת עם מגפת הקורונה".