סגור
הוועידה הכלכלית הלאומית 2018 פאנל על עתיד ענף התקשורת ניר שטרן מנכ"ל קבוצת סלקום
ניר שטרן מנכ"ל פז (צילום: עמית שעל)

יומיים אחרי רכישת המניות של זוהר לוי: פז מדווחת על עלייה חזקה ברווח הרבעוני

פז הרוויחה ברבעון הראשון 203 מיליון שקל - 100 מיליון שקל מהסכום התקבלו מהאחים אמיר בתמורה לביטול סעיף אי התחרות שאפשר לשניים לרכוש את שופרסל. את הרווח קיזזה נסיגה במכירות דלקים וגז כתוצאה מהמלחמה. שלשום רכש זוהר לוי מניות נוספות בפז והגיע להחזקה של 16%, בדרך להשתלטות על החברה; פז הודיעה על חלוקת דיבידנד של 175 מיליון שקל 

יומיים לאחר שזוהר לוי ביצע את המהלך הדרמטי בדרך להשתלטות על פז (הגדלת האחזקה ל-16%), מפרסמת היום החברה דוח חזק לרבעון הראשון של השנה - כולל רווח נקי של 203 מיליון שקל.
מתוך שורת הרווח, 100 מיליון שקל התקבלו כתשלום של האחים אמיר, עבור שחרור ממגבלת אי התחרות, שאיפשר להם לרכוש את השליטה בשופרסל.
בנטרול הסכום, החברה הצליחה לרשום רווח של 103 מיליון שקל, דווקא ברבעון חלש יחסית מבחינת עונתיות - וזאת במקביל לפגיעה במכירות הדלקים והגז בשל המלחמה. הסכום משקף שיפור של 21.2% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, שבו עמד הרווח של פז על 85 מיליון שקל.
הכנסות פז ירדו ב-12% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-3 מיליארד שקל.
החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 175 מיליון שקל לבעלי המניות - החלוקה בשלושת הרבעונים האחרונים מסתכמת ב-325 מיליון שקל.
במגזר קמעונאות המזון, רשמה פז עלייה של 7% במכירות לעומת הרבעון המקביל, ל-752 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 35.9%, לעומת 35.5% לפני שנה. המכירות בחנויות זהות נותרו ללא שינוי ובניטרול השפעת חג הפסח (חל השנה ברבעון השני, מול ובשנה שעברה בראשון) נרשמה בפז עלייה של 1%.
1 צפייה בגלריה
יו"ר פז הראל לוקר
יו"ר פז הראל לוקר
יו"ר פז הראל לוקר
(צילום: אוראל כהן עמית שאבי)
למרות השפעות המלחמה שהורידו את היקף מכירות הדלקים בכ-18% במגזר האנרגיה לתחבורה בעיקר כתוצאה מירידה במכירות דלק סילוני והקטנת פעילות ברש״פ, רווחיות המגזר נשחקה רק ב 4%. זאת בזכות עליות במכירות דלקים בתחנות והמשך צמיחה מהירה בטעינה החשמלית. נתון מעניין נוגע לפעילות הטעינה החשמלית - היקף הטעינה גדל פי 6 בהשוואה לרבון המקביל.
מכירות מגזר גז ואנרגיות מתחדשות הסתכמו ב-302 מיליון שקל ברבעון הנוכחי לעומת 360 מיליון שקל לפני שנה, נסיגה של 10%. גם כאן הירידה נובעת מתוצאות המלחמה ומירידת מכירות לרשות הפלסטינית. בניטרול הכנסה חד פעמית ברבעון הקודם, הרווח הגולמי צמח.
אתמול דיווחה החברה על השלמת התנאים המתלים לעסקת פזקר שתימכר ב-265 מיליון - עסקה שתניב לה רווח נקי של 160-150 מיליון שקל ברבעון הבא.