סגור
 זוהר לוי יו"ר סאמיט ברקע תחנת דלק של פז בתל אביב
זוהר לוי יו"ר סאמיט ברקע תחנת דלק של פז בתל אביב (צילוםף אלכס קולומויסקי)

בלעדי
זוהר לוי משתלט על פז: רכש מניות ב-246 מיליון שקל ועלה ל-16% אחזקה בחברה

לוי רכש באמצעות חברת סאמיט את המניות, בעיקר מכלל ביטוח, ועלה מאחזקה של 9.7%; כוונתו להגדיל אחזקותיו ל-20% ממניות פז נחשפה בכלכליסט, אך התוכנית לא יצאה לפועל לאור העלייה במחיר המניה לאחר החשיפה; נכון לעכשיו לא נראה שסאמיט תידרש בידי הרשות לני"ע להיחשב כבעלת שליטה, אלא אם תחל במהלכים להחלפת הדירקטוריון של פז

זוהר לוי וחברת סאמיט מגדילים את אחזקותיהם בחברת פז. לכלכליסט נודע כי לוי רכש מניות פז בהיקף של כ-246 מיליון שקל, רובם מכלל ביטוח.
במהלך היום נעשו ארבע עסקאות במניות פז מחוץ לבורסה בהיקף כולל של 246 מיליון שקל. כ-675 אלף מניות, שמהוות 8.5% ממניות פז, החליפו ידיים בעסקאות האלו. סאמיט עולה לאחזקה של כ-16% בחברה מ-9.7%.
כל העסקאות נעשו לפני כשעה מחוץ לבורסה.
הכוונה של לוי להגדיל (באמצעות סאמיט שבשליטתו) את אחזקותיו ל-20% ממניות פז נחשפה בכלכליסט, אך התוכנית לא יצאה לפועל לאור העלייה במחיר המניה לאחר החשיפה.
בימים האחרונים ירד מחיר המניה ל-345 שקלים, אך לוי ביצע את הרכישות במחיר של 365 שקלים למניה, וסאמיט מבססת את מעמדה כבעלת המניות הגדולה בחברה. יו"ר פז הוא הראל לוקר והמנכ"ל הוא ניר שטרן.
ההנהלה והיו"ר בחברה דומיננטים, הדירקטוריון עצמאי ונכון לעכשיו לא נראה שסאמיט תידרש בידי רשות ני"ע להיחשב כבעלת שליטה, אלא אם תחל במהלכים להחלפת הדירקטוריון של פז.
פז, כמו שופרסל עד לפני חודשיים, היא חברה ללא גרעין שליטה והמהלך של לוי מרחיק אותה מההגדרה. עם זאת, לפז הנהלה דומיננטית שהובילה מהפך בחברה, כשחיזקה את פעילות הקמעונאות ויצאה מפעילות הזיקוק ההפסדית. החברה בראשות היו"ר לוקר והמנכ"ל שטרן ביצעה סדרת רכישות של רשתות קמעונאות כמו פרשמרקט, סופר יהודה וסופר חביב.
לצד בית הזיקוק באשדוד, ממנו נפרדה, מכרה החברה גם פעילויות נוספות שאינן בליבת עסקיה, כמו חברת פזקר. נראה כי האסטרטגיה של פז ליצירת חברה שממוקדת יותר בתחום הקמעונאות והלקוחות. זאת בנוסף לעניין הרב שהיא מגלה בנדל"ן של החברה, היא שהובילה את לוי לבצע את המהלך האחרון ולהגדיל את אחזקותיו, מתוך אמונה בפוטנציאל הצמיחה של פז, שגם חזרה לחלק לאחרונה דבידנדים. בנוסף, לוטש לוי עיניים גם לנדל"ן של פז – התחום שבו מתמחה סאמיט שבשליטתו.