סגור
מארק מוביוס אל השקעות
מארק מוביוס (צילום: רויטרס)

מוביוס: ״הביטקוין יקרוס בעוד 40%״

לפי המשקיע האמריקאי, מטבע הקריפטו יחוג סביב המחיר הנוכחי של 17 אלף דולר עוד זמן מה, והירידה ל-10 אלף דולר תתרחש בשנה הבאה

המשקיע האמריקאי מארק מוביוס מעריך כי מחיר הביטקוין עלול ליפול ל-10 אלף דולר - צניחה של יותר מ-40% מהמחירים הנוכחיים. מוביוס, ממייסדי מוביוס קפיטל פרטנרס, שחזה נכונה כבר את הירידה במחיר מטבע הקריפטו ל-20 אלף דולר השנה, מאמין שהביטקוין "לא רחוק" מ-10 אלף דולר.
לפי מוביוס, הביטקוין יחוג סביב המחיר הנוכחי של 17 אלף דולר עוד זמן מה, והירידה ל-10 אלף דולר תתרחש ב-2023. בריאיון ל-CNBC הסביר כי הסיבות להערכתו הן עליית שיעורי הריבית והמדיניות המוניטרית ההדוקה יותר שאימץ הבנק הפדרלי המרכזי בארצות הברית.
"עם שיעורי ריבית גבוהים יותר, אחזקת או רכישת ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים הופכת להיות פחות אטרקטיבית, מכיוון שאחזקת המטבע לא משלמת ריבית", הסביר. "כמובן שהיו מספר הצעות לריבית של 5% או יותר על פיקדונות קריפטו, אך רבות מהחברות הללו שהציעו שיעורים מסוג זה קרסו בין השאר בשל קריסת FTX. ככל שההפסדים הללו מצטברים, כך אנשים מפחדים להחזיק מטבעות קריפטו כדרך להרוויח ריבית".
החברות אליהן הוא מתייחס כוללות את צלזיוס, שפשטת את הרגל ביולי, ובלוקפי, שרק השבוע ביקשה הגנה מפני פשיטת רגל.
מוביוס זכה להצלחה יחסית עם תחזיות הביטקוין שלו השנה. במאי, כשמחיר המטבע נסחר מעל 28 אלף דולר, הוא אמר לאתר "פייננשל ניוז" שהביטקוין ייפול קרוב לוודאי ל-20 אלף דולר ואז יתאושש, אך בסופו של דבר ייפול ל-10 אלף דולר.
הביטקוין עוד לא ירד לרף ה-10 אלף דולר, אך הוא כן נפל לשפל של 15,480 דולר השנה.