סגור
דוד עיני, מבעלי UMI ויו"ר הדירקטוריון
יו"ר UMI דוד עיני (צילום: אסנת רום)

דירקטוריון דנאל מציב מועמד חיצוני ליו"ר בתמיכת הראל

אחרי שהמועמדת של UMI, סיגל רגב־רוזנברג, מנכ"לית קופ"ח מאוחדת, לא הצליחה להיבחר ליו"רית חברת הסיעוד, המליצה ועדת האיתור על מינויו של ארי שמיס, לשעבר מנכ"ל קבוצת אסותא ומנכ"ל ביה"ח הכללי תל השומר, בתמיכת חברת הביטוח

דירקטוריון דנאל הפתיע את UMI והציב מועמד חיצוני לתפקיד היו"ר, בנסיון למנוע את בחירתה של סיגל רגב־רוזנברג, מנכ"לית קופ"ח מאוחדת. את הבחירה ברגב־ברוזנברג ניסתה ליזום יבואנית הרכב UMI שרכשה מניות של דנאל והובילה מהלך לרענון הדירקטוריון וככל הנראה גם להחלפת ההנהלה.
UMI הצליחה להדיח את היו"ר רמי אנטין, שכהונתו לא חודשה באסיפת בעלי המניות האחרונה, ולהכניס שני נציגים לדירקטוריון בהדיחה שני דירקטורים מכהנים. זאת בנוסף לדח"צ שהוצע עוד טרם המהלך על ידי הפניקס וצפוי להתחיל את תפקידו רק השבוע. UMI ציינה במכתב קודם, שנשלח לכל המוסדיים המחזיקים במניות החברה, כי נכנסה להשקעה בדנאל לאור הפוטנציאל הגלום בה, אולם שקיפות והתנהלות החברה בראשות אנטין והמנכ"ל הוותיק אילן ישראלי לא איפשרו לממשו. ישראלי הוביל את דנאל לשווי שיא של 3 מיליארד שקל והיה אחד המנהלים המוערכים בשוק, אבל שורה של רכישות שנויות במחלוקת הביאו לצניחת המניה ולהשמדת ערך בחברה.
עם זאת, יבואנית הרכב לא הצליחה להוביל לבחירתה של רגב־רוזנברג לתפקיד היו"ר, והדירקטורים של החברה, שמוגדרת חברה ללא גרעין שליטה, החליטו למנות ועדת איתור, שמטרתה לחפש מועמד חיצוני ליו"ר במקום אנטין. בזימון האחרון של דנאל לאסיפת בעלי מניות, שאותה דרשה לכנס דווקא UMI, התברר שהמועמד הוא ארי שמיס שהיה מנכ"ל קבוצת אסותא ומנהל בית החולים הכללי שיבא, והיום מנהל קרן השקעות בתחום הביומד. הדירקטוריון מבקש למנות את שמיס בשכר בעלות של עד 1.7 מיליון שקל לשנה, דומה לזה של אנטין, היו"ר היוצא. יבואנית הרכב UMI, שבבעלות דוד עיני וחיים דנון, מתנגדת למהלך זה. תקנון דנאל מאפשר למנות יו"ר דירקטוריון חיצוני, אבל כהונתו תקפה עד לאסיפה הכללית הבאה ואז המשך כהונתו מועלה להצבעה.
כאמור, UMI מבקשת למנות שני דירקטורים נוספים לדירקטוריון החברה: עמית רון, מנכ"ל יבואנית הרכב שמוביל את המהליכים שלה בדנאל, ועמית פרלוק, שהיה מועמדה השלישי באסיפה הקודמת, ולא נבחר.
בהודעה של דנאל לבורסה היא מציינת, מבלי לנקוב בשמה, כי רגב־רוזנברג הציגה את מועמדותה לתפקיד היו"ר בישיבת הדירקטוריון שלאחר היבחרה, אבל הדירקטוריון החליט שלא לערוך הצבעה, לצד בחינת כשירות המועמדות שלה, ו"להקים ועדת איתור שבחנה קיומם והתאמתם של מועמדים נוספים לתפקיד". מדובר בצעד חריג יחסית, שלפיו דירקטוריון החברה לא עורך הצבעה על מועמד מבין חברי הדירקטוריון המציע עצמו, ופועל להבאת מועמד חיצוני שלא נבחר באסיפת בעלי המניות.
דנאל החליטה לכנס אסיפת בעלי מניות נוספת, לפי דרישת UMI, לאישור שמיס כדירקטור, לצד שני המועמדים של UMI. החברה ציינה כי שמיס הוצע בידי בעלת מניות מהותית בחברה כמועמד. ל"כלכליסט" נודע כי מדובר בחברת הביטוח הראל שמחזיקה 11.7% ממניות דנאל. עם זאת, הראל גם תמכה במינויה של רגב־רוזנברג בהצבעה האחרונה.
דירקטוריון דנאל נשלט עדיין בידי חברי הדירקטוריון הקודם שמהווים בו רוב. UMI מנסה לשנות את מאזן הכוחות בצירופם של שני הדירקטורים הנוספים, ומתפתח מאבק בין UMI שעמדתה, נתמכה עד כה בידי מרבית המוסדיים, לבין הראל וחברי הדירקטוריון הקודם, שנשארו בדירקטוריון, ולפי טענות יבואנית הרכב ממשיכים את הקו הניהולי של אנטין וישראלי.כדי ששני דירקטורים נוספים יוכלו להיבחר, על דנאל לשנות את התקנון שאושר באסיפה האחרונה. UMI מבקשת לאפשר דירקטוריון שיהיה מורכב מ־9-5 חברים, והמשמעות היא שמבין שלושת המועמדים באסיפה, שמיס, פרלוק ורון, יוכלו להיכנס אליו שני דירקטורים חדשים.
דנאל מדווחת כי הדירקטוריון החליט כי דירקטוריון של עשרה חברים, אם שלושת המועמדים יאושרו, הוא גדול מדי, ולכן שני המועמדים שיקבלו את מספר הקולות הגבוה מבין השלושה ייכנסו לדירקטוריון, ואילו השלישי ישאר בחוץ. עוד קובעת החברה כי במקרה שהדירקטור השני והשלישי בדירוג יקבלו מספר קולות זהה, תיערך ביניהם הגרלה.
חברת UMI הגדילה בינתיים את אחזקתה בדנאל ל־12%, והיא בעלת המניות הפרטית הגדולה בחברה. הראל, כאמור, עם 11.7%, מגדל מחזיקה ב־11.3%, הפניקס גמל 9.6%, כלל 6.2% ומנורה 5.2%.