סגור
דוד עיני, מבעלי UMI ויו"ר הדירקטוריון
דוד עיני, הבעלים של UMI. "היעדר שקיפות בדירקטוריון דנאל" (צילום: אסנת רום)

UMI דורשת כינוס בעלי המניות בדנאל ומהפך בדירקטוריון

לטענת יבואנית הרכב, דירקטוריון חברת הסיעוד אינו ממלא אחרי החלטות אסיפת בעלי המניות. היא דורשת מינוי 2 דירקטורים בדנאל מטעמה

המאבק בין יוניברסל מוטרוס (UMI) לדירקטוריון חברת שירותי הסיעוד דנאל, שבה ביא מחזיקה, מחריף. יבואנית הרכב דורשת מדנאל את כינוס בעלי המניות והעברת ארבעה סעיפים שיבלמו את המהלך של דירקטוריון דנאל למינוי יו"ר חיצוני בידי ועדת איתור, ולא לבחור בסיגל רגב־רוזנברג ליו"ר.
יבואנית הרכב דורשת לכנס אסיפה כללית נוספת לאור התחמקות הדירקטוריון של דנאל מהחלטות האסיפה הכללית ומסרב למנות את רגב ליו"ר, אלא לאתר יו"ר חיצוני. עוד דורשת UMI להעמיד לבחירה כדירקטורים חדשים את עמית רון מנכ"ל UMI ואת אטל פרלוק, שהיה מועמד מטעמה באסיפה הקודמת ולא נבחר. לפי תקנון דנאל, הדירקטוריון יכול להוסיף דירקטור, במקומו של דירקטור שכהונתו הסתיימה, והוא יכהן עד לאסיפה השנתית הבאה. כעת UMI דורשת את סיום כהונתו של כל דירקטור, אם ימונה בידי הדירקטוריון עד מועד האסיפה, ולשנות את התקנון באופן שיאפשר לדירקטוריון להיות בן 9-5 חברים לעומת 7 כיום; וכי כיו"ר יכהן רק מי שנבחר כדירקטור באסיפה הכללית ולא מי שמונה על ידי הדירקטוריון ללא אישור האסיפה.
רגב־רוזנברג היא המועמדת של UMI לתפקיד היו"ר, לאחר שנבחרה לדירקטוריון לפני כחודש באסיפה הכללית שיזמה יוניברסל מוטורס לאור "היעדר שקיפות", לטענתה, שבה מתנהל דירקטוריון דנאל. רמי אנטין היו"ר הודח מתפקידו לאחר שלא נבחר באסיפת בעלי המניות. המוסדיים הם שהובילו להדחת אנטין ושני הדירקטורים הנוספים, והכניסו במקומם שני דירקטורים חדשים מטעם UMI, רגב־רוזנברג ורחל מגנזי לצד ליאור מור שהוצע בידי הפניקס נבחר כדח"צ. רגב־רוזנברג הציעה עצמה כיו"ר בישיבה הראשונה אבל הדירקטוריון לא קיבל את ההצעה. היא ומגנזי הם הדירקטורים הרגילים היחידים שיכולים לכהן כיו"ר פעיל בשכר, והאחרים הם דח"צים שלא יכולים לכהן כיו"ר או דב"תים שיכולים לכהן כיו"ר לא פעיל עם שכר דירקטור. UMI שמחזיקה ב־8.85% ממניות ההצבעה של דנאל שהיא חברה ללא גרעין שליטה, וב־8.4% מההון, דורשת לכנס את האסיפה המיוחדת, לאור העובדה שרגב־רוזנברג לא נבחרה. במכתב מציינת UMI כי נכנסה להשקעה בדנאל לאור "ניתוח מעמיק של הדו"חות הכספיים ומסמכים נוספים שפרסמה דנאל, ואשר הביאו את UMI להכיר בפוטנציאל הגדול הגלום בפעילות דנאל מחד, ומאידך, העלו שאלות ותהיות קשות ביחס להעדר השקיפות בדירקטוריון".
המכתב חושף כי מנכ"ל UMI, עמית רון, חשף בפגישה עם אנטין, לפני שהודח, ובפני המנכ"ל אילן ישראלי, את השגותיו לגבי התנהלות החברה, ודחה הצעות של אנטין לדחיית האסיפה ומינוי ועדת איתור. דנאל בחרה לחבר בין כינוס האסיפה שדרשה UMI ובין האסיפה הכללית הכללית של בעלי המניות בדצמבר, כדי לערפל את הסעיפים שדרשה UMI ולא הכלילה בסדר היום את סיום כהונתם של אנטין והדירקטורים אלון אדיר ונורית טוויזר זקס, כדרישת UMI, וכן הפחיתה את מספר הדירקטורים לשבעה לעומת עד 15 בתקנון", טוענת UMI.
דירקטוריון דנאל התחייב בזימון לאסיפה הכללית כי אם אנטין לא ייבחר, ייבחר יו"ר מבין הדירקטוריון הקיים שימנה לא יותר משבעה חברים. במכתב ציין רון כי רגב־רוזנברג היא בעלת כישורים, יכולות ונסיון רלבנטיים". וציין כי דירקטוריון דנאל מנסה לקדם מינוי של דירקטור נוסף, חיצוני, שיהיה מועמד ליו"ר הדירקטוריון. דנאל השיבה כי דירקטוריון החברה קשוב לבעלי המניות אבל מחויב להפעיל שיקול דעת עצמאי לטובת החברה והזהיר את UMI שלא לעשות טעות ולהנחות את הדיטרקטוריון כיצד לבחור יו"ר.