סגור
אורי לוין  מנכל בנק דיסקונט

תדהר מתחמשת במזומנים - הראל רוכשת 10% מהחברה ב-390 מיליון שקל

העסקה שנעשתה לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל אחרי הכסף חושפת לראשונה את שווי תדהר, חברת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל - היא יוצאת לפועל שבועות לאחר כניסתו של אורי לוין, לשעבר מנכ"ל דיסקונט, לתפקיד מנכ"ל תדהר

עסקת ענף בענף הנדל"ן המקומי: קבוצת הראל נכנסת כשותפה ב-10% בחברת הבניה והיזמות תדהר ותזרים לה תמורת המניות 390 מיליון שקל.
תדהר היא חברה פרטית שעד כה שמרה בקנאות על נתוניה הכספיים, כך שהעסקה עם הראל חופשת לראשונה את שווי החברה, 3.5 מיליארד שקל "לפני הכסף" ו-3.9 מיליארד שקל לאחר השלמת העסקה ("אחרי הכסף").
לא מדובר באקזיט לבעלי תדהר, אלא בכסף שיעמוד לרשות החברה להשקעות עתידיות. הסכום יאפשר לתדהר להגדיל את רכישת הקרקעות והפרויקטים - במיוחד בעת הזו של קיפאון בענף.
בשנים האחרונות, בשל הזינוק במחירי הקרקעות, מיעטה תדהר להתמודד על רכישה של קרקעות חדשות, פרטיות או במסגרת מכרזי רשות מקרקעי ישראל. מכירת המניות להראל מאפשרת "התחמשות" במזומנים על מנת לרכוש מלאי חדש של קרקעות וחתימה על עסקאות ושותפויות.
הערכה הרווחת בענף כיום, היא כי בתנאי המימון הנוכחיים ובקיפאון הקיים, צפויות להגיע אל השוק הזדמנויות רבות, ורק חברות שיהיה בידן מלאי מזומנים יוכלו להנות מהמצב, לרכוש פרויקטים ולצמוח. הראל ותדהר משתפות פעולה כבר כמה שנים - ב-2020 שתי החברות הקימו מיזם משותף להקמה וניהול של נכסי נדל"ן מניבים בהיקף של מיליון מ"ר במהלך השנים הקרובות.
קבוצת תדהר היא חברת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל. החברה שהוקמה לפני 30 שנה ע"י גיל גבע שמשמש כיום כיו"ר החברה, ואריה בכר. בהמשך הצטרף מארק ויסמן כשותף. מנכ"ל הקבוצה הוא אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט לשעבר, אשר הצטרף לקבוצה לפני מספר שבועות.
בתחילת דרכה פעלה תדהר כקבלן מבצע והתפתחה במהלך השנים להיות חברה יזמית-קבלנית. תדהר מעסיקה היום כ-1,000 עובדים מתוכם כ–250 מהנדסים, ובנתה עד כה למעלה מ-20 אלף דירות וכ-2 מיליון מ"ר של משרדים, תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה.
יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים אמר לאחר העסקה, "הפעילות המשותפת שלנו עם תדהר בשנים האחרונות, הוכיחה לנו מעל לכל ספק שאנו נועדנו לצעוד יחדיו. כעת אנו מעגנים זאת ביתר שאת, כשותפים, בקבוצת תדהר".
גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר אמר: "השותפות עם קבוצת הראל שהינה בעלת תרבות ארגונית דומה, מאפשרת לתדהר להמשיך ולצמוח בבטחון ובעוצמה, תוך שמירה על האיתנות הפיננסית ממנה אנו נהנים וכן מאפשרת לחברה לנצל הזדמנויות עסקיות משמעותיות הנוצרות בתקופות כאלה של האטה כלכלית".
את קבוצת תדהר יצגו בעסקה עורכי הדין אלדד כורש, אורית ישראלי, אפי לוי וזהר פלסז ממשרד עורכי הדין פישר ושות׳. את קבוצת הראל יצגו בעסקה עורכי הדין עופר זוזובסקי ויצחק כהן יהונתן ממשרד עורכי הדין שבולת.