סגור

אלפבית הכתה את התחזיות בהכנסות וברווח הנקי, אך מנייתה נחתכה בכ-6% במסחר המאוחר

החברה-האם של גוגל חזרה ברבעון השלישי לצמיחה דו-ספרתית בזכות עלייה בעסקי הפרסום שלה ורשמה עלייה של 11% בהכנסותיה שהסתכמו ב-76.7 מיליארד דולר - מעל התחזיות. במקביל גם הרווח הנקי שלה זינק ל-19.7 מיליארד דולר - מעל הצפי. למרות זאת, מנייתה ירדה במסחר המאוחר - ככל הנראה בשל פספוס התחזיות בהכנסות הענן

ענקית הטכנולוגיה אלפבית, החברה האם של גוגל, חזרה לצמיחה דו-ספרתית בתוצאות הרבעון השלישי של 2023. עם זאת, לאחר פרסום דו"חותיה הלילה (ג'), יורדת מנייתה בכ-4% במסחר המאוחר, ככל הנראה בשל פספוס תחזיות ההכנסות בענן.
ההכנסות לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר עמדו על 76.7 מיליארד דולר בהשוואה ל-69.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022, ובסך הכל עלייה של כ-11%. צפי האנליסטים היה להכנסות של 76 מיליארד דולר.
גם בשורת הרווח הצליחה החברה לעקוף את תחזיות האנליסטים ורשמה רווח הנקי של 19.7 מיליארד דולר (1.55 דולר למניה) לעומת הרבעון הקודם אשתקד שהסתכם ברווח של 13.7 מיליארד דולר. התחזיות היו לרווח של 1.46 דולר למניה.
דו"חות החברה מתפרסמים על רקע משפט ההגבלים העסקיים שמנהל משרד המשפטים האמריקאי נגד החברה. גוגל נאשמת בכך ששמרה על הדומיננטיות שלה בשוק החיפוש באמצעות שורה של חוזים מגבילים גדולים עם חברות סלולר וטכנולוגיה אחרות. משפט זה נחשב לאחד המשפטים הגדולים במגזר הטכנולוגיה, מאז עמדה למשפט דומה מיקרוסופט בשלהי שנות התשעים. אם אלפבית תימצא אשמה ייתכן כי תידרש לכל הפחות לשינויים עמוקים בהתנהלותה, זאת לצד קנס כספי גדול.
הסגמנט שמוביל את שורת ההכנסות של החברה וגם עומד בלב התביעה הם עסקי הפרסום שלה, אלו הניבו לחברה 59.6 מיליארד דולר בהכנסות, שמגלמים עלייה של כ-9% לעומת ההכנסות מפעילות זו ברבעון הקודם אשתקד שהסתכמו ב-54.5 מיליארד דולר. עסקי הענן של החברה הניבו 8.4 מיליארד דולר, עלייה לעומת 6.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי ב-2022.
בינואר הודיעה גוגל על קיצוץ של 6% בכוח האדם שלה, ובחודש שעבר קיצצה עוד מאות משרות במחלקת הגיוס וכוח האדם. החברה אף הודיעה על פיטורים של כמה עשרות עובדים במחלקת החדשות, ומחלקת הרכב האוטונומי (Waymo). לפי החברה קיצוצים אלו עלו לחברה כ-2.1 מיליארד דולר בפיצויים בתקופה של תשעת החודשים האחרונים.
בשנה האחרונה דוחפים בחברה פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית, והשיקו בין היתר את בארד, המתחרה של ChatGPT. על פי דיווחים, אחד ממייסדי גוגל סרגיי ברין, שמאז פרש מניהולה, הופיעה בכמה פגישות כדי להאיץ את העבודה בתחום. מחלקת המחקר המאוחדת החדשה של החברה "DeepMind" שמובילה את פעילות אלפבית בתחום הבינה המלאכותית, הניבה הפסד של 1.19 מיליארד דולר, זאת לעומת הפסד של 1.25 מיליארד דולר דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל אלפבית סונדאר פיצ'אי מסר עם פרסום התוצאות "אני מרוצה מהתוצאות הכספיות שלנו ומתנופת המוצר שלנו ברבעון זה, עם חידושים מונעי בינה מלאכותית בחיפוש, יוטיוב, ענן, מכשירי הפיקסל שלנו ועוד. אנו ממשיכים להתמקד בהפיכת הבינה המלאכותית". רות פורת, נשיאה ומנהלת השקעות ראשית הוסיפה כי "אנו ממשיכים להתמקד בהקצאת הון נבונה כדי לספק ערך פיננסי בר קיימא".