סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סונדר פיצ'אי סנדר סאנדר מנכ"ל גוגל
המנכ"ל פיצ'אי. לוקח אחריות על המהלכים שהובילו לפיטורים ההמוניים (צילום: רויטרס )

עוד זעזוע בהייטק: גוגל מפטרת 12 אלף עובדים - 6% מכוח העבודה בעולם

המנכ"ל פיצ'אי שלח מייל לעובדים וכתב שהוא לוקח אחריות על ההחלטות שהובילו את החברה לבצע את המהלך - הגדול מסוגו בתולדותיה; העובדים בארה"ב יהיו הראשונים שיושפעו; מוקדם יותר השבוע הודיעה מיקרוסופט על פיטורי 10,000 עובדים

הבאה בתור לבצע פיטורים המוניים בתחום הטכנולוגיה: אלפבית, החברה-האם של גוגל, הודיעה היום (ו') על פיטורי 12 אלף עובדים. מדובר ב-6% מכוח האדם שלה בעולם, ובסבב הפיטורים הגדול בתולדותיה.
המנכ"ל סונדאר פיצ'אי שלח מייל לעובדים וכתב כי הוא לוקח "אחריות מלאה" על ההחלטות שהובילו את החברה להודיע על סבב פיטורים זה, והדבר "מאוד מכביד" עליו. רוב העובדים שיפוטרו יגיעו מפרויקטים חיצוניים שאינם קשורים לליבת העסקים של החברה, אך גם צוותי הגיוס וההשמה וחלק מצוותי המהנדסים והמוצרים. העובדים בארה"ב יהיו הראשונים שיושפעו מהמהלך, חלקם כבר התבשרו על פיטוריהם. ההליך במדינות אחרות צפוי לקחת זמן נוסף בשל ההבדלים בחוקי העבודה בהשוואה לארה"ב.
לדברי פיצ'אי, "אני בטוח ביחס להזדמנות הענקית שבפנינו, וזאת הודות לכוח של המשימה שלנו, הערך של מוצרינו ושירותינו וההשקעה המוקדמת שלנו באינטליגנציה מלאכותית". הוא מסר גם כי "ערכנו בדיקה מקיפה כדי לוודא שהאנשים שלנו והתפקידים תואמים לסדרי העדיפויות הגבוהים ביותר של החברה. התפקידים שאנחנו מקצצים מייצגים את התוצאה של הבדיקה". לדבריו, הקיצוצים יבוצעו ברחבי אלפבית בכל הדרגים.
פיצ'אי התייחס גם למציאות הכלכלית הנוכחית והחששות המתגברים מפני מיתון. הוא כתב כי "לאורך השנתיים האחרונות חווינו תקופות של צמיחה דרמטית. כדי להתאים ולהזין את הצמיחה הזו גייסנו עובדים במציאות כלכלית אחרת מכפי שיש היום".
זהו זעזוע נוסף בענף ההייטק, וחברת ענק נוספת שנוקטת צעדי פיטורים מסיביים. זאת לאחר שהשבוע התבשרנו כי מיקרוסופט מתכוונת לפטר כ-10,000 עובדים ברחבי העולם. גם אמזון ומטא מסרו בשבועות האחרונים הודעות דומות ברקע להאטה בצמיחה העולמית.

דחייה בתשלום הבונוסים לעובדים

מוקדם יותר היום פורסם ברויטרס כי גוגל דוחה את תשלומי חלק מבונוסי סוף העונה של העובדים, וזאת כחלק ממעבר לתוכנית ניהול חדשה המבוססת על ביצועים.
ענקית מנוע החיפוש מסרה כי תשלם 80% מהבונוסים לעובדים הזכאים לכך, ואת שאר הכסף בחודשים הבאים. דובר החברה הדגיש כי המהלך הוסבר לעובדים בשנה שעברה. באתר CNBC דיווחו כי החלק הראשון בבונוס ישולם לעובדים בינואר, וה-20% הנותרים במרץ או באפריל. החל מהשנה הבאה ישולמו כל הבונוסים במרץ, זאת לעומת הנהוג עד כה: תשלומי בונוסים בחודש הראשון של השנה.