סגור
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה גאורגייבה
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה גאורגייבה (צילום: REUTERS/Michele Tantussi)

קרן המטבע הבינלאומית עדכנה כלפי מעלה את תחזית הצמיחה העולמית ב-2023 ל-3%

לפי התחזית, הכלכלה העולמית מפגינה חוסן גדול יותר משהוערך בעבר, והצמיחה לשנה הנוכחית תהיה גדולה ב-0.2% לעומת התחזית באפריל. האינפלציה העולמית צפויה לרדת מ-8.7% בשנה שעברה ל-6.8% השנה, ול-5.2% בשנה הבאה

הכלכלה העולמית מפגינה חוסן גדול יותר משהוערך בעבר, כך לפי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) שעדכנה את התחזיות שלה לכלכלה העולמית היום (ג'). ה-IMF עדכנה את תחזית 2023 של הצמיחה העולמית ל-3%, עלייה של 0.2% לעומת התחזית שהעניקה באפריל. ה-MF הותירה את תחזית הצמיחה ל-2024 ללא שינוי - גם כן 3%. האינפלציה העולמית צפויה לרדת מ-8.7% בשנה שעברה ל-6.8% השנה, ול-5.2% בשנה הבאה.
"הפעילות הכלכלית הגלובלית הוכיחה עמידות ברבעון הראשון של השנה", כתבו אך מיד סייגו, "אבל הצמיחה העולמית נותרה חלשה". הצמיחה העולמית ב-2022 הסתכמה ב-3.5%.
"הכלכלה העולמית ממשיכה להתאושש בהדרגה מהמגפה והפלישה של רוסיה לאוקראינה. בטווח הקרוב סימני ההתקדמות אינם ניתנים להכחשה", כתב פייר אוליבייה גורינצ'ס (Gourinchas), הכלכלן הראשי של קרן המטבע. "עם זאת אתגרים רבים עדיין מעיבים על האופק, וזה מוקדם מדי לחגוג".
עוד מציינים ב-IMF כי כלכלת גרמניה צפויה להיות היחידה מבין מעצמות ה-G7 לסבול מהתכווצות. זאת בשל ההשלכות המתמשכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה. לפי קרן המטבע הבינלאומית, התמ"ג צפוי לרדת ב-0.3%. ארה"ב צפויה לצמוח ב-1.8% השנה וב-1% ב-2024. בסין התמ"ג יסתכם ב-5.2% השנה וב-4.5% בשנת 2024. "החולשה המתמשכת במגזר הנדל"ן מכבידה על ההשקעות, הביקוש הזר נותר חלש, ועלייה באבטלת צעירים ב-20.8% במאי 2023 מעידה על חולשה בשוק העבודה", כתבו בקרן על סין.