סגור

נחשף בכלכליסט
ניו־מד השאירה לבעלי מניות קפריקורן קופה שמנה וחטפה לטולואו את המיזוג

בעלי מניות קפריקורן העדיפו את המיזוג עם ניו־מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) על פני מיזוג עם המתחרה הבריטית טולואו, שבמסגרתו אמורה היתה האחרונה לקבל קופת מזומנים של 620 מיליון דולר

המיזוג של ניו־מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) עם קפריקורן אנרג'י הבריטית הנסחרת בלונדון, שנחשף ביום חמישי באתר "כלכליסט", בא במקום מיזוג אחר של קפריקורן עם המתחרה הבריטית טולואו.
בעלי המניות של קפריקורן, בראשם קרן פסיליאר, התנגדו למיזוג עם טולואו בטענה כי העסקה חד־צדדית שמהווה סוג של הנפקת זכויות עבור טולואו. זו אמורה היתה לקבל בעסקה את קופת המזומנים בגובה של 620 מיליון דולר של קפריקורן. עם זאת, לא ברור עדיין איך יתייחסו בעלי המניות של קפריקורן לעסקה עם ניו־מד אנרג'י. אישור העסקה מצד בעלי המניות של שתי החברות נדרש ברוב של 50% מבין הגורמים שאינם בעלי עניין בחברה.
העסקה עם ניו־מד מתמחרת את קפריקורן במחיר של 271 פני למניה, בעוד מנהלי פסיליאר נקבו בשווי של 330 פני למניה שדרשו מול טולואו. מבחינת ניו־מד, החברה העדיפה להשאיר את קופת המזומנים לבעלי המניות של קפריקורן שתחלק אותם כדיבידנד, כדי לשלם פחות, כ־340 מיליון דולר, ולהעניק פחות מניות לקפריקורן במיזוג.
יוסי אבו ישמש מנכ"ל החברה הממוזגת, אך תפקיד היו"ר יישאר בידי מנכ"ל קפריקורן סיימון תומסון. לדלק יהיו שלושה דירקטורים בחברה, בהם אבו שמחזק את מעמדו בקבוצת דלק ואת העצמאות של החברה המובילה בקבוצה. מדיניות הדיבידנד של החברה הממוזגת תהיה חלוקה של 30% מרווחיה, והשאלה המרכזית היא אם המדיניות הזו תספק את בעלי המניות של ניו־מד שיידרשו לאשר את העסקה.
בעלי היחידות בניו־מד יחזיקו ב־89.7% ממניות החברה המאוחדת, ובעלי מניות קפריקורן ב־10.3% הנותרים, כך שהשותפות תהפוך לתאגיד פרטי בבעלות של קפריקורן. מניות החברה המאוחדת צפויות להירשם למסחר ברשימת הפרימיום בבורסת לונדון תחת השם ניו־מד אנרג'י, ובנוסף יירשמו למסחר בת"א בהתאם לכללי הרישום הכפול. מלבד האסיפות, נדרש אישור בית המשפט המחוזי בירושלים להפיכת שותפות ניו־מד לחברה ציבורית.
בדו"ח של פסיליאר חושב שווי הנכסים של קפריקורן ב־1.25 מיליארד דולר כשהנכס המרכזי שלה הוא מאגר נפט במצרים שמפיק 35 אלף חביות ביום. מצרים אמורה להיות פלטפורמה של ניו־מד ליצוא גז לאירופה ממאגר לווייתן שבו היא מחזיקה ב־35% מהמניות.