סגור

בלעדי
ניו-מד אנרג'י של תשובה מתמזגת עם חברה אנגלית ונכנסת לבורסה של לונדון

ניו-מד, השותפה במאגר לווייתן - שבשליטת קבוצת דלק - חתמה על הסכם עם קפריקורן הבריטית, הנסחרת בשווי של 815 מיליון פאונד - קפריקורן מחזיקה בקופה של מעל חצי מיליארד דולר. השותפות הישראלית תחזיק ב-90% מהחברה הממוזגת

ניו-מד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה (בשמה הקודם דלק קידוחים) מתמזגת עם חברת האנרגיה האנגלית קפריקרון (Capricorn Energy) ותיכנס כך לבורסה בלונדון. קפריקורן נסחרת בלונדון בשווי של 815 מיליון פאונד.
ניו-מד (השותפה בלוויתן) תחזיק ב-90% בחברה הממוזגת - ההסכם בינה לחברה האנגלית נחתם בשעות האחרונות. הפעילות של החברה האנגלית איננה גדולה אולם בקופתה יותר מחצי מיליארד דולר. ניו מד נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 10.5 מיליארד שקל.
לפני העיסקה תחלק קפריקורן דיבידנד של 620 מיליון דולר לבעלי מניותיה - החברה מחזיקה בנכסי נפט וגז במצרים בריטניה מאוריטניה סורינאם ומכסיקו. העיסקה כפופה לאישור בעלי יחידות ההשתתפות של ניו-מד.
העסקה צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2023.. העיסקה לא מתקבלת בהתלהבות מיוחדת בשוק ומניית ניו מד שהגיבה בעלחיה חדה מיד עם חשיפת ההסכם בכלכליסט, עולה כעת רק ב-1.7%.
העיסקה נחתמה בצהרים במשרדי קפריקון בלונדון שם שוהים בכירי דלק בראשם המנכ"ל יוסי אבו. לפי ההודעה שפרסמה ניו-מד, החברה הממוזגת תתמקד בפעילות במזרח התיכון, צפון אפריקה ומדינות בים התיכון - תחומי הפעילות של החברות הקיימות. החברה גם תאמץ מדיניות של חלוקת דיבידנד של 30% מתזרים המזומנים החופשי - צעד המשקף בנסיון לעודד את מחזיקי יחידות ההשתתפות של ניו מד לתמוך בעיסקה. המחזיקים התנגדו עד כה לרישום של החברה למסחר בלונדון מחשש שהיא תפסיד לחלק את רווחיה לחמחזיקים, מהלך שמחוייב במבנה הנוכחי של ניו-מד, כיחידות השתתפות.
ניו-מד מחזיקה ב-45.3% ממאגר לוויתן וב-30% ממאגר אפרודיטה בקפריסין. לאחר העיסקה ימשיך יצחק תשובה להחזיק בשליטה בחברה הממוזגת - תשובה יחזיק ב-49% ממניות החברה כשהיום הוא מחזיק ב-54.2% ממניות ניו-מד. לדלק יהיה רוב בדירקטוריון אולם היו"ר יהיה סיימון תומפסון - מנכ"ל קפריקורן היום, כשיוסי אבו יכהן כחבר דירקטוריון וכמנכ"ל החברה. ג'יימס סמית סמנכ"ל הכספים הנוכחי של קפריקורן יכהן כסמנכ"ל הכספים של החברה הממוזגת וחבר בדירקטוריון - לצד שני דירקטורים מטעם קבוצת דלק, וכן חמישה דירקטורים בלתי תלויים.
מנכ"ל ניו-מד אבו ציין: ״"אנחנו חולקים עם קפריקרון חזון משותף ותכנית אסטרטגית להכפלת הייצור שלנו עד 2030, מהזדמנויות אורגניות, תוך חשיפה לשוק ה LNG (גז טבעי נוזלי) ומתוך מטרה לתרום לאספקת גז טבעי לשווקים באירופה. המיזוג ישחק תפקיד מרכזי במעבר האנרגיה והשאת ערך אטרקטיביות למחזיקים שלנו״.
סיימון תומסון, מנכ״ל קפריקורן, הדגיש כי ״העסקה מניבה לבעלי המניות שלנו החזר הון מיידי ומשמעותי, בנוסף להמשך אחזקה בחברה ייחודית הנסחרת באנגליה, ובעלת מיצוב נכון לעתיד ענף האנרגיה. הפעילות הממוזגת תציע למשקיעים חברת גז טבעי גדולה, עם מדיניות החזר הון יציבה וסטנדרטים סביבתיים ותאגידיים מוצקים, המשרתת את שווקי המזרח התיכון ואירופה הצמאים לאנרגיה".