סגור
סוניה סינגל נכ"לית גאפ
סוניה סינגל מנכ"לית גאפ המתפטרת (צילום: בלומברג)

מנכ"לית הקורונה של גאפ התפטרה אחרי שהקבוצה עברה להפסד

סוניה סינגל, שמונתה במרץ 2020 טרם הסגרים לתפקיד הבכיר בהנהלה, פורשת עקב שלושה חודשים הפסדיים; היא הצטרפה לחברה ב-2004, ובתפקידה הקודם שימשה כמנכ"לית מותג אולד נייבי, ונחשבה למי שעזרה להחיות אותו; מניית גאפ נפלה ביותר מ-50% מתחילת השנה

מנכ"לית ונשיאת גאפ סוניה סינגל התפטרה לאחר מעט יותר משנתיים בתפקיד, זאת על רקע הירידות במכירות. לפי הודעה שפרסמה החברה, הפיטורים נכנסים לתוקף באופן מידי ויו"ר גאפ בוב מרטין יכהן כמנכ"ל עד למציאת מחליף קבוע.
"אני מודה לדירקטוריון על התמיכה בעת עזיבתי ועל יצירת ההזדמנות החדשה לפרספקטיבה רעננה ומנהיגות מחודשת שיקדמו את גאפ", מסרה סינגל בהצהרה.
סינגל מונתה לתפקיד במרץ 2020, זמן קצר בלבד לפני שהתפרצות הקורונה הובילה לסגירת חנויות, והחליפה בעצמה מנכ"ל מפוטר אחר – ארט פק. היא הצטרפה לחברה ב-2004, ובתפקידה האחרון לפני הפיכתה למנכ"לית הקבוצה כולה שימשה כמנכ"לית מותג אולד נייבי ונחשבה למי שעזרה להחיות אותו. תחת כהונתה המכירות של אולד נייבי צמחו במיליארד דולר בתוך שלוש שנים, ונרשמה צמיחה במכירות המקוונות. המותגים הנוספים שבבעלות החברה כוללים את גאפ, בננה רפבליק ואתלטה.
אחד המהלכים הראשונים שעשתה בתפקיד המנכ"לית היה החתמתו של קנייה ווסט על חוזה עיצוב בגדים יקר וארוך טווח. אולם הקולקציות של ווסט לא משכו את תשומת הלב המצופה, ולא הובילו לעלייה משמעותית במכירות.
הצרות העמיקו כשבסוף חודש מאי פרסמה גאפ את תוצאות הרבעון הראשון, שחשפו ירידה כללית של 13% במכירות הקבוצה ל-3.48 מיליארד דולר מ-3.99 מיליארד דולר בשנה שעברה, זאת בעוד ברשת גאפ לבדה המכירות ירדו ב-11%, ובאולד נייבי ב-22%. בעקבות זאת הודיעו באותו הזמן על עזיבתה של מנכ"לית אולד נייבי ננסי גרין, וסינגל לקחה על עצמה גם את ניהול הרשת הזו עד מציאת מחליף.
אולד נייבי נחשבה למקור ההכנסות הגדול בחברה, ובשנים קודמות היתה אחראית ל-55% מההכנסות, אך בתקופה האחרונה התעוררו בה בעיות, ובהן ניסיון כושל להתרחב למידות גדולות יותר, שהותיר את הרשת עם מלאי עודף של בגדים במידות פחות מבוקשות וחוסרים בפריטים הפופולריים.
עבור שלושת החודשים הקלנדריים שהסתיימו ב-30 באפריל דיווחה גאפ על הפסד של 162 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 166 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן המכירות הזהות נפלו ב-14%, וכוללות ירידה של 17% במכירות המקוונות ו-10% בחנויות הפיזיות.
במקביל להודעה על עזיבתה של סינגל עדכנו בחברה כי ההערכה היא שהמכירות ברבעון הנוכחי ירדו בשיעור הקרוב ל-10%. כמו כן בחברה הזהירו כי שולי הרווח ככל הנראה יישארו ללא שינוי או אף ירדו. הסיבה לכך היא שייאלצו לתת הנחות עמוקות יותר כדי להיפטר מהמלאי הרב שעדיין בחנויות. על פי התחזית שפרסמה החברה, ההערכה היא כי תספוג הרבעון עלויות של 50 מיליון דולר הקשורות להוצאות על משלוחי אוויר והאינפלציה. התוצאות הרשמיות של הרבעון יפורסמו ב-25 באוגוסט.