סגור

בלעדי
הסכסוך נגמר מהר: נחתם הסכם סיום העסקה לעופר בלוך כמנכ"ל שופרסל

לפי ההסכמות שהושגו, המנכ"ל המודח, שהיה אמור לקבל 1.1 מיליון שקל, יקבל סכום של שלוש משכורות נוספות מעבר לכך, כלומר עוד 400 אלף שקל; דרישתו המקורית היתה לשש משכורות נוספות

הסכסוך בין עופר בלוך לרשת שופרסל תחת היו"ר איציק אברכהן הסתיים, ובין הצדדים נחתם הסכם סיום ההעסקה של המנכ"ל המודח. לפי הסיכום, בלוך יקבל משופרסל שלוש משכורות נוספות, כך נודע ל"כלכליסט".
המו"מ בין הצדדים לפשרה החל אתמול אחרי הצהריים ונמשך מהבוקר. המגעים הביאו לביטול השימוע שנקבע לבלוך ושהיה אמור להתקיים היום (ג') בשעה 10.00. כפי שפורסם אמש ב"כלכליסט", הצדדים התקרבו מאוד. התוספת מותנית באישור האספה הכללית של בעלי המניות בשופרסל .
שופרסל ביקשה להעניק לבלוך רק את המגיע לו על פי ההסכם כפיצוי, כ-1.1 מיליון שקל עבור שישה חודשי שכר לפי הודעה מוקדמת מראש (ארבעה חודשים) והסתגלות (חודשיים). עם זאת, בלוך דרש מעבר לכך שישה חודשי פיצוי נוספים, המוערכים ב-800 אלף שקל. לפי הסיכום בין הצדדים, הוא יקבל עתה עוד כ-400 אלף שקל.
המגעים התנהלו בידי עורכי הדין של שני הצדדים, מרים קליינברגר-אתר ממשרד ארדינסט, מטעמו של בלוך, ועופר צור ממשרד גורניצקי, שייצג את שופרסל. בהתאם לפשרה המתגבשת, שני הצדדים ימשכו את ההאשמות הכבדות שהפנו זה כלפי זה במכתבים שהחליפו השבוע, ושופרסל ובלוך יחתמו על הסכם סיום העסקה.
בלוך הגיב השבוע בחריפות להחלטה להדיח אותו מהתפקיד, תוך שהוא מטיל ספק ביושרם של הדירקטורים בחברה ומאיים בתביעות נגדם ונגד החברה. לדבריו, השימוע אליו זומן אינו אמיתי: "זהו טקס ריק מתוכן שנערך כדי לצאת ידי חובה. זו הוצאה לפועל של החלטה שלמעשה כבר התקבלה, משיקולים זרים ופסולים, על ידי דירקטוריון של מריונטות שטובת החברה היא הדבר האחרון שמעניין אותו. מכתב הזימון לשימוע נכתב בצורה צינית וזדונית".
עוד כתבו עורכי דינו כי "הטענות כאילו 'לא הרים את נטל ההוכחה', ואינו מבצע או יכול לבצע את תפקידו היטב, היא שקרית ומנותקת מהמציאות", וכן טענו כי התנצל על אמירתו כי לא יהיה מוכן לכהן תחת אברכהן.
היום בישר אברכהן לעובדי החברה על סיום ההעסקה של בלוך וכתב להם: "אנו מודים לו על תרומתו הרבה ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו המקצועית".