סגור

בלעדי
המנכ"ל המודח במכתב חריף לשופרסל: "זה איננו שימוע אמיתי, ההחלטה התקבלה משיקולים זרים על ידי דירקטוריון של מריונטות"

עופר בלוך תוקף את התנהלות הדירקטורים בשופרסל, שהחליטו על זימונו לשימוע בפני פיטורים: "זוהי התנהלות נפסדת, נטולת תום לב וראויה לגינוי, שמנוגדת לחלוטין לדין ולערכים של הגינות בסיסית"

מנכ"ל שופרסל עופר בלוך מגיב בחריפות להחלטה להדיח אותו מהתפקיד. בלוך מטיל ספק ביושרם של הדירקטורים בחברה ומאיים בתביעות נגדם ונגד החברה. כך עולה ממכתב ששלח בלוך לשופרסל ולחלק מהדירקטורים שלה ושהגיע לידי "כלכליסט".
"זה אינו שימוע אמיתי. זהו טקס ריק מתוכן שנערך כדי לצאת ידי חובה. זו הוצאה לפועל של החלטה שלמעשה כבר התקבלה, משיקולים זרים ופסולים, על ידי דירקטוריון של מריונטות שטובת החברה היא הדבר האחרון שמעניין אותו. זוהי התנהלות נפסדת, נטולת תום לב וראויה לגינוי, שמנוגדת לחלוטין לדין ולערכים של הגינות בסיסית". המכתב נשלח כתשובה למכתב הזימון לשימוע ששלחה לו שופרסל אתמול, שימוע שאמור להתקיים מחר לקראת הדחתו מהחברה.
בלוך מיוצג בידי עורכי הדין גיורא ארדינסט ומרים קליינברגר אתר, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד ארדינסט. דירקטוריון שופרסל החליט ביום חמישי לזמנו לשימוע לפני הדחה על בסיס טענה לחוסר אמון בינו לבין איציק אברכהן. אברכהן היה מנכ"ל החברה שעזב ביוזמתו של היו"ר הקודם יקי ודמני. ודמני הוא זה שהוביל למינויו של בלוך במקום אברכהן.
"הליך השימוע נגוע ופגום. הפיטורים עצמם נגועים ופגומים. יסודם במה שנראה כגחמה בלבד. ההחלטה השרירותית לסיים את עבודתו של בלוך כבר התקבלה. הדרך בה בחרתם להוציא אותה לפועל היא כוחנית ופוגענית. רמסתם ברגל גסה את זכויותיו של בלוך כעובד וכאדם", כותבים עורכי הדין במכתב.
המכתב נפתח בטענה כי שופרסל לא טרחה לדבר עם בלוך לאחר הישיבה ולעדכן אותה בהחלטה. "מכתב הזימון לשימוע נכתב בצורה צינית וזדונית. כולו השמצות חסרות בסיס ואין בו גרעין בודד של אמת".
בלוך טוען כי הוא ממלא את תפקידו במקצוענות ומוביל שורה של מהלכים, אשר יאפשרו לא רק תיקון ושיפור מהירים של התוצאות הקשות של הרבעון הראשון ב-2022, אלא התמודדות עם האתגרים הניצבים בפני החברה, "כמו הצורך הדחוף לשנות מן היסוד תוכנית עבודה שנתית שלחלוטין לא רלוונטית למצב הקיים ואלה שעוד צפויים לה, כמו כניסתה של קרפור לישראל", המכתב אף מציין כי בלוך במסגרת עבודתו האמורה כבר ביקר ב-40 סניפים.
הוא מצטט מכתב ששלח הדירקטוריון בראשות היו"ר הזמני רן גוטפרויד ב-8 ביוני לאחר ש"כלכליסט" פרסם כי אברכהן בדרך חזרה לתפקיד היו"ר, ובו נמסר כי "לנוכח הידיעות הרבות המתפרסמות בשבועות האחרונים בכלי התקשורת, לפיהם קיימים מספר מועמדים לתפקיד מנכ"ל קבוצת שופרסל, אני מבקש להבהיר, בשמי ובשם כל חברי הדירקטוריון... אנו עומדים כסלע איתן על תהליך הבחירה ומינויו של עופר, כמנהל בעל ניסיון עשיר שיוביל את הקבוצה לאתגרים החדשים העומדים לפנינו והוא זוכה לתמיכתנו המלאה".
המכתב גם מתייחס לעובדי הרשת: "הסלע האיתן הזה התפורר, פחות מחודשיים ממועד כניסתו של בלוך לתפקיד, ופחות מחודש לאחר הוצאת מכתב הדירקטוריון הראשון, בלי שדבר התרחש, למעט שינוי הרכב הדירקטוריון. למר בלוך, תפקודו או ניסיונו המקצועי אין כל קשר לפניית הפרסה המבישה שביצע הדירקטוריון, אשר מוכן לרמוס כל נורמה בסיסית של ממשל תאגידי תקין והגינות כדי לרצות את יו"ר הדירקטוריון הנכנס, מר אברכהן".
בלוך מתכוון להגיע לשימוע מחר, "אף שברור לו שהתוצאה נכתבה מראש", נטען במכתב שמציין את הרזומה של בלוך בחברות קודמות כהצלחה, הן בנטפים הן ב"יס", בנייר חדרה ובחברת החשמל. "ספק אם מי מחברי הדירקטוריון שהחליט על הליך הדחתו של בלוך יכול להציג ניסיון המתקרב לזה של בלוך".
"הטענות כאילו מר בלוך 'לא הרים את נטל ההוכחה', ואינו מבצע או יכול לבצע את תפקידו היטב היא שקרית ומנותקת מהמציאות. בזמן הקצר שבו מכהן מר בלוך בתפקיד לא ניתנה לו הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו, ובהתאם החברה אינה יכולה לקבל כל החלטה מבוססת בדבר התאמתו או אי התאמתו לתפקיד... אברכהן אינו חפץ במר בלוך כמנכ"ל. אין לכך הצדקה עניינית. האמירה כי אין לו אמון במר בלוך היא אמירה ריקה מתוכן, שלא מבוססת אפילו על רגע אחד של עבודה משותפת".
אחת הטענות המהותיות של שופרסל בזימון לשימוע היתה אמירה של בלוך שלא יסכים לכהן תחת אברכהן. האמירה הזו היא הבעייתית ביותר מבחינת בלוך בתהליך המשפטי שצפוי לו. עורכי הדין של בלוך מתייחסים לכך במכתב: "ההתייחסות להתבטאות של מר בלוך בחדר סגור, שקרתה לפני מינויו של מר אברכהן לדירקטוריון ולפני כניסתו של מר בלוך לתפקידו, היא קטנונית, לא עניינית, ומתעלמת לגמרי מטובת החברה. בלוך התנצל עליה קבל עם ועדה. מנכ"ל לא בוחר את היו"ר שלו. יש דירקטוריון, הוא בוחר את היו"ר, ותפקיד המנכ"ל הוא לעבוד איתו". בלוך גם מתנער במכתב מהאחריות לעזיבתם של שישה בכירים בשופרסל ולעובדה שהמשנה למנכ"ל אורי קילשטיין, שהיה מועמד לניהול שופרסל, חתם אצל המתחרה קרפור.
"נטען שהדירקטוריון תולה במר בלוך את האשם לכך שקילשטיין עבר לנהל מתחרה משמעותי, וכאילו הדבר קרה בגלל שמר בלוך לא מינה אותו לנהל את תחום הקמעונאות בחברה. אלא שזה ממש לא מה שקרה".