סגור
טעינה חשמלית רכב חשמלי EV
טעינה חשמלית של רכב חשמלי (צילום: Bloomberg)
בלעדי

חברת טען וסע במגעים לגיוס 92 מיליון שקל, להקמת 30 אתרי טעינה חשמלית

החברה שבשליטת איש העסקים סיומה סימון, שהחזיק בעבר בשליטה בחברה הבורסאית אופקטרא נדל"ן, במגעים מול חברת דלק, חברת אנרגיה מתחדשת וחברת תשתיות; המטרה היא להקימן עד 2032; התחנות יכללו מתקני אגירת אנרגיה

סיומה סימון, יזם תחנות דלק ומרכזים מסחריים, שהחזיק בעבר בשליטה בחברה הבורסאית אופקטרא נדל"ן, מנהל מגעים לגיוס 92 מיליון שקל להקמת רשת של 30 אתרי טעינה חשמלית ברחבי הארץ.
המגעים מתנהלים מול חברת דלק, חברת אנרגיה מתחדשת וחברת תשתיות.
התחנות יכללו עפ"י התוכנית עמדות לטעינה היפר מהירה, עמדה להחלפת סוללות, חנות נוחות, עמדת רחיצה, תיבות דואר ואנטנה סלולרית.
בתחנות יהיו מערכות אגירת אנרגיה. סימון הקים בסוף 2020 את חברת טען וסע, שעוסקת בהקמת תחנות שירות לטעינת רכב חשמלי בפריסה ארצית.
סימון הקים בעבר עשרות תחנות דלק עבור חברות הדלק הגדולות ועסק ביעוץ כלכלי ובתפקידים בכירים בחברת הנדל"ן מריו לזניק. הוא גם היה שותף של שמואל דנקנר בחברה להקמת תחנות דלק.
חברת אופקטרא, אותה מיזג לשלד בורסאי די מדיקל, התמחתה בשיפוץ מבנים והקמת תחנות דלק.
התקופה בחברה הציבורית הביאה לתיק אכיפה מינהלית של רשות ני"ע נגד סימון והחברה, כשסימון הואשם בהכללת פרטים מטעים בדיווחים, כשידע על התניות בהסכמים של החברה אבל שכח לכלול אותם בדיווח.
הוא טען שהסתמך על עורכי הדין אבל הרשות לא קיבלה את הטענה והטילה עליו עיצום כספי של 100 אלף שקל.
החברה תנסה כאמור להקים 30 תחנות עד 2032, בהון עצמי שתעמיד יחד עם שלושה שותפים מהם היא מנהלת מגעים לגיוס של 92 מיליון שקל.
התכנון הוא להקים תחנות על כבישים מהירים בכניסות לקיבוצים ומושבים ולהשתמש בגגות שלהן להתקנת מערכות סולריות ומתקני אגירת אנרגיה.