סגור

בלעדי
קרן אפולו משקיעה 475 מיליון דולר בליקווידיטי של מיטב דש

העסקה מספקת לחברת הפינטק שווי של 800 מיליון דולר - פי 8 מהשווי בגיוס הקודם ב-2020; אפולו - מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם - תעמיד את רוב הכסף כחוב ואת חלקו היא תוכל להמיר למניות; קבוצת מיצובישי היפנית תשקיע גם היא בעסקה

עסקה משמעותית לחברת ליקווידיטי קפיטל: לכלכליסט נודע כי קרן אפולו נכנסת להשקעה בחברה. העסקה אמורה להיחתם הבוקר (ג').
שווי החברה בעסקה הוא 800 מיליון דולר אחרי הכסף, פי 8 (!) מהשווי בגיוס הקודם ב-2020, כשהרקע הוא הצמיחה של 600% של ליקווידיטי השנה.
אפולו – מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם - תעמיד בעסקה כ-475 מיליון דולר שרובם ישמשו כחוב, ו-50 מיליון דולר מתוכם היא תוכל להמיר למניות בעסקה מורכבת.
ההשקעה האחרונה בליקווידיטי היתה ב-2020 לפי שווי של 100 מיליון דולר, כאשר קרן ההון סיכון האמריקנית Spark Capital וקרן החדשנות היפנית MUIP מקבוצת מיצובישי רכשו 20% ממניות ליקווידיטי קפיטל בעבור 20 מיליון דולר. הקבוצה היפנית צפויה להשקיע גם בעסקה הנוכחית 300 מיליון דולר.
בית ההשקעות מיטב דש מחזיק ב-32% מליקווידיטי, ספארק קפיטל מחזיקה ב-15% ואחרי העסקה יחזיקו קבוצת מיצובישי ב-12% ממנה וקרן אפולו ב-3%.
1 צפייה בגלריה
רון דניאל מנכ"ל ליקווידיטי
רון דניאל מנכ"ל ליקווידיטי
רון דניאל, מנכ"ל ליקווידיטי
(גבע טלמור)
ליקווידיטי היא חברת פינטק המנהלת מספר קרנות חוב באיי קיימן וסינגפור המתמחות במתן אשראי עבור חברות סטארט-אפ בצמיחה. החברה הוקמה בידי רון דניאל שמשמש גם כמנכ"ל. מיטב דש מחזיק בכ-45% ממניות החברה.
אפולו נכנסה לארץ בעסקת ענק בעשור הקודם כשחברה למשפחת דיין השתלטות על איי.די.או חברת הנדל"ן של שיכון ובינוי הפעילה בברלין.
עורכי הדין יואב עציון ואפרת שפיזאיזן ממשרד עמית פולק מטלון ייצגו את ליקווידיטי. את אפולו ייצגו עורכי הדין Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison LLP, ביחד עם עורכי הדין יורם ראב"ד ומיה קובי ברנס ממשרד שבלת.