סגור

בזכות הקשרים למזה"ת: יועץ נוסף של טראמפ נכנס לעולם ההשקעות בקריפטו

ג'ייסון גרינבלט, ששימש כיועץ בכיר אצל הנשיא לשעבר, משיק קרן השקעות בקריפטו יחד עם שגריר ישראל לשעבר בארה"ב דני איילון; חתנו של טראמפ ג'ראד קושנר ושר האוצר לשעבר סטיבן מנוצ'ין נכנסו אף הם להשקעות במזה"ת; גרינבלט: "הניסיון הדיפלומטי עוזר להבחין אותנו מחברות אחרות"

ג'ייסון גרינבלט, ששימש כיועצו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, משיק קרן השקעות בטכנולוגיית בלוקצ'יין וקריפטו בישראל, ומצטרף בכך לפקידים נוספים לשעבר בממשל טראמפ שהשיקו חברות פיננסיות עם קשרים למזרח התיכון. לפני שהצטרף לבית הלבן, גרינבלט שימש כיועץ משפטי בארגון טראמפ.


גרינבלט, אחת מדמויות המפתח מאחורי תכנית השלום למזרח התיכון של נשיא ארה"ב לשעבר – משיק את 'סילבר סטון גלובל פרטנרס' ביחד עם דני איילון, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, ואורי גוטמן, שגריר ישראל לשעבר בדרום קוריאה.

1 צפייה בגלריה
ג'ייסון גרינבלט בכנס הרצליה
ג'ייסון גרינבלט בכנס הרצליה
ג'ייסון גרינבלט
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)

הצוות כולל גם את יזם הטק ליאור מימון. סילבר סטון גייסה כ-40 מיליון דולר עד כה, ומכוונת לגיוס של 100 מיליון בסבב הראשון, כך על פי מקורות. "חיתון מגזר הטק הישראלי עם תחום הבלוקצ'יין מביא להזדמנויות רבות. אני חושב שהניסיון הדיפלומטי שיש לנו עוזר להבחין אותנו מחברות אחרות", אמר גרינבלט.
רועי רמון, משקיע לשעבר בחברת אינטל קפיטל, יהיה אחד ממנהלי הקרן. הוא אמר ש-70% מתיק ההשקעות יהיה מרוכז בישראל, בנוסף להשקעות באירופה, ארה"ב, ואיחוד האמירויות. "אנחנו מנסים לזהות ערך שיכול לחולל הכנסות, ולהימנע מהשקעות בעקבות טרנדים קצרי טווח כמו הדוג'קוין. יש על הרדאר שלנו שורה של חברות ייחודיות", אמר רמון.
שר האוצר לשעבר של טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, גייס בשנה שעברה כ-2.5 מיליארד דולר לחברה שלו, בעיקר מקרנות שפע סוברניות מאזור המפרץ הפרסי. חתנו של טראמפ ויועצו הבכיר לשעבר, ג'ארד קושנר, חיפש גם הוא גיבוי מקרנות ממשלתיות באזור.
ישראל היא כבר בית של כמה מהחברות הצומחות במהירות הרבה ביותר בעולם בתחום הקריפטו. בינואר גייסה חברת פיירבלוקס 550 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 8 מיליארד דולר, בגיוס בהובלת החתמים 1D קפיטל פרטנרס וספארק קפיטל.