סגור
מטבעות ביטקוין קריפטו
מטבעות ביטקוין קריפטו (צילום: רויטרס)

חברת הקריפטו הקורסת ג'נסיס תשיב לנושיה 3 מיליארד דולר

החברה, שבתחילת 2023 הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לאחר שנפגעה מקריסת FTX, קיבלה את אישור בית המשפט להשיב את הסכום לנושים. בעלת השליטה בחברה, Digital Currency Group, תישאר ללא דבר, לאחר שלא הצליחה לשכנע את בית המשפט כי יש לחשב את היקף חובותיה על פי שווי הביטקוין בינואר 2023 - מועד קריסתה. הביטקוין זינק מאז וערכו עומד על כ-67 אלף דולר

חברת הקריפטו הקורסת ג'נסיס גלובל קיבלה אתמול (ו') את אישור בית המשפט להשיב לנושיה כ-3 מיליארד דולר במזומן ומטבעות קריפטוגרפיים. כתוצאה מכך, בעלת השליטה Digital Currency Group, תישאר ללא דבר עקב פשיטת הרגל של החברה.
שופט פשיטת הרגל שון ליין אישר את תוכנית הפירוק של ג'נסיס לפי צ'פטר 11 ודחה את ההתנגדות שהגישה בעלת החברה שטענה כי על ג'נסיס לשלם ללקוחותיה ולנושיה פיצוי השווה ללא יותר מהשווי של נכסי הקריפטו שלה בינואר 2023, כאשר ג'נסיס הגישה בקשה לפשיטת רגל.
מאז הגישה ג'נסיס בקשה לפשיטת רגל, עלו מחירי הקריפטו בחדות. ג'נסיס ו-Digital Currency לא הצליחו להגיע להסכמה מי אמור להרוויח מעליית המחירים. ביטקוין, למשל, היה שווה 21,084 דולר בינואר 2023, וכעת מחירו הנוכחי עומד על כ-67,000 דולר.
ליין דחה את ההתנגדות של Digital Currency, וקבע כי גם אם תביעות הלקוחות היו מוגבלות במחירים הנמוכים יותר, ג'נסיס היתה צריכה לשלם לנושים רבים אחרים, כולל רגולטורים פיננסיים פדרליים ומדינתיים שהגישו תביעות בהיקף של 32 מיליארד דולר, לפני שתוכל לקבל בעצמה כסף.
ג'נסיס משיבה ללקוחות את חובה בקריפטו במידת האפשר, אך אין לה די מטבעות קריפטוגרפיים כדי להחזיר את כל מה שהיא חייבת.
בא כוחה של ג'נסיס, שון אוניל, אמר אתמול (ו') כי החברה לא הסכימה עם טענת Digital Currency לפיה ניתן לשלם ללקוחות את מלוא החוב כלפיהם בהתבסס על המחירים הנמוכים יותר של מטבעות קריפטוגרפיים בינואר 2023.
ג'נסיס העריכה בפברואר כי תוכל לשלם ללקוחותיה עד 77% משווי התביעות שלהם, בהתאם לתנודות המחירים העתידיות.