סגור
בניין אמות אטריום בת"א, שנבנה לפי תקן LEED האמריקאי
בניין אמות אטריום בת"א (צילום: אוראל כהן)

דוחות אמות: שוק המשרדים בת"א ממשיך להיות חזק, אך נדרש שיווק מאומץ יותר

ההכנסות התפעוליות של חברת הנדל"ן המניב עלו ב-3% ברבעון הראשון של 2024 ל-255 מיליון שקל; אמות מאשררת את התחזית שלה לשנה כולה, ותחלק דיבידנד של 178 מיליון שקל 

"הצבע הוורוד לא חזר ללחיים של העסקים במשק", כך לפי דבריו של מנכ"ל אמות שמעון אבודרהם בשיחת המשקיעים שקיים היום (ה') עם פרסום הדוחות הרבעוניים של חברת הנדל"ן המניב.
החברה ציינה בדוח כי "ההאטה בקצב ההשקעות בהייטק הישראלי, המהווה את הקטר המרכזי של המשק, משפיעה לשלילה על הסנטימנט של השוק".
עם זאת, אמות המשיכה ברבעון הראשון של 2024 את המגמה מהרבעונים הקודמים, עם שיפור סולידי במדדים התפעוליים ואשרור של התחזית לשנת 2024 כולה.
באמות כתבו כי "תהליכי המו"מ להשכרת נכסים נהיים ארוכים וקשים יותר, נדרשת עבודת שיווק מאומצת יותר ויש תחרות גדולה על כל לקוח", וכן כי "שוכרים מבקשים לחתום על הסכמים לתקופות קצרות יותר". אבודרהם אמר כי 62% מה-NOI של המשרדים בחברה מגיע ממשרדים בתל אביב, שנהנים מביקושים ומנגישות למערכות הסעת המונים וממשיכים להציג תפוסות ושכר דירה חזקים. עוד ציין אבודרהם כי "אנחנו מצליחים לשמר את הלקוחות ולמנוע נטישה בלי לפגוע בדמי השכירות, וכחלק מכך התחלנו לספק להם שירותי ניהול".
ה-NOI (הכנסות תפעוליות נטו, נתון שנחשב לשורת ההכנסות המייצגת בדוחות חברות נדל"ן מניב) עלה ב-3% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-255 מיליון שקל. 254 מיליון שקל מה-NOI הושגו מהנכסים הזהים - שהושכרו הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2023, המשמש להשוואה.
במהלך הרבעון החל גם המרלו"ג שהקימה החברה בבית שמש להניב עבורה הכנסות, לאחר שהקמתו הושלמה וחלקו העליון נמסר לשוכר (חברת לוגיסטיקר).
הצמיחה ב-NOI נרשמה למרות מכירת שני נכסים בתחילת השנה, שגרעה 2.5 מיליון שקל מה-NOI ברבעון, והודות להשפעת עליית המדד על הכנסות השכירות ומתוספת אכלוס בנכסים. נכסי המשרדים של אמות הניבו 49% מה-NOI ושטחי הלוגיסטיקה והתעשייה 27% ממנו.
ה-FFO, המדד המקובל למדידת הרווח של חברות נדל"ן, עלה ב-2% ל-202 מיליון שקל. זאת בהשפעת השיפור ב-NOI ובקיזוז הוצאות מסים ועלויות ריבית.
אמות אשררה את התחזית ל-2024 שאותה הציגה בסיכום 2023 ל-NOI של מיליארד שקל ול-FFO של 805-775 מיליון שקל, אך מסייגת כי התחזית מבוססת על ההנחה שלא תחול הרעה במצב הביטחוני ובסביבה העסקית. במקביל הזהירה החברה כי "הלחימה בעצימות גבוהה לאורך זמן או עימות מלא בחזית הצפון יביאו לפגיעה משמעותית ורחבה יותר במשק", ולפיכך "עלולים להיפגע גם ביצועיה הכלכליים של החברה".
ב-52 חוזי השכירות שחתמה אמות בשטחי המשרדים שלה עלה שכר הדירה ב-3% ברבעון החולף לעומת הרבעון המקביל. כשלמולם, בנכסי הלוגיסטיקה שנהנים מביקושים חזקים נחתמו 16 חוזים חדשים בעלייה של 14% בשכר הדירה.
בהמשך החודש תחלק אמות דיבידנד של 127 מיליון שקל.