סגור

עסקת ענק חדשה לאיתקה של דלק בים הצפוני - רוכשת את סיקר פוינט ב-1.1 מיליארד דולר

העסקה צפויה להגדיל את כושר ההפקה של איתקה ב-250 מיליון חביות נפט ליום. הסכם הרכישה כולל תמורה נוספת מותנית ביצועים בהיקף של עד 360 מיליון דולר

קבוצת דלק דיווחה כי החברה-הבת איתקה חתמה על הסכם לרכישת חברת האנרגיה סיקר פוינט, המחזיקה בנכסי נפט וגז בים הצפוני. התמורה בעסקה תעמוד על 1.1 מיליארד דולר.


איתקה תשלם סכום נוסף של 300 מיליון דולר אם תמומש ההשקעה בתגליות הגז של סיקר פוינט Cambo ו-Rosebank, ותמורה נוספת בהיקף של 60 מיליון דולר המותנית במחירי הנפט בעתיד. מימון העסקה יתבצע על בסיס מסגרות האשראי הקיימות של איתקה, ולא תצריך גיוס חוב נוסף.
לדברי דלק, הרחבת משאבי הנפט של איתקה באמצעות העסקה הנוכחית היא שלב נוסף בדרך להנפקתה בהמשך השנה. בדלק מציינים כי רכישת סיקר פוינט תגדיל את היקף הרזרבות של איתקה ב-250 מיליון חביות גז ונפט, כולל אחזקה בתגלית נפט מוכחת בים הצפוני (בהיקף מוערך של 54 מיליון נוספים).
העסקה צפויה להגדיל את כושר ההפקה היומי של איתקה ב-9,500-8,000 חביות, ולהעמיד את ההפקה היומית של איתקה על הטווח של 85,000-75,000 חביות ליום.
סיקר פוינט מחזיקה ב-11 רישיונות, ובהם שני מאגרים מפיקים מהגדולים בים הצפוני, לצד שני השדות שעדיין לא פותחו והוזכרו קמבו ורוזבנק.
1 צפייה בגלריה
עידן וולס
עידן וולס
עידן וולס, מנכ"ל דלק
(צילום: רון קדמי)
מבחינה חשבונאית לסיקר פוינט הנרכשת הפסדי מס צבורים בסך כולל של 3 מיליארד דולר. באיתקה מסבירים כי ינסו להשתמש בהפסד המס לקיזוז מרווחי דלק תשלום מס.
מדובר ברכישה שנייה גדולה בתוך שלוש שנים של איתקה בים הצפוני. ב-2019 רכשה איתקה את חברת התפעול של ענקית האנרגיה שברון, שהחזיקה עשרה נכסי גז ונפט מפיקים. על פי דלק, הרכישה הנוספת מהווה צעד נוסף בדרך להנפקת איתקה בבורסת לונדון (ואולי אף תל אביב), מהלך שהובטח על ידי החברה למשקיעים עוד טרם הקורונה.