סגור
צחי אזר מנכ"ל יונט
צחי אזר מנכ"ל יונט (צילום: הפועל חולון)

אחרי שהורחק מהחברה: יונט קרדיט מפטרת את המנכ"ל

הפיטורים על רקע הטענות לנטילת כספים ללא דיווח. על פי החברה, צחי אזר הפר את חובת האמונים שלו כלפי החברה, כאשר הסתיר מידע מהותי הנוגע לענייניה וכן גרם לחברה להתקשר בעסקאות אשר לא אושרו ולא דווחו כדין. אזר כיהן כמנכ"ל יונט הפרטית מיום הקמתה ב-2011

לאחר ההרחקה מגיעים הפיטורים. יונט קרדיט הודיעה הבוקר כי היא מפטרת את צחי אזר, מנכ"ל החברה, על רקע הטענות לנטילת כספים ללא דיווח. על פי החברה, אזר, בין היתר, הפר את חובת האמונים שלו כלפי החברה, כאשר הסתיר מידע מהותי הנוגע לענייני החברה, וכן גרם לחברה להתקשר בעסקאות אשר לא אושרו ולא דווחו כדין. אזר כיהן כמנכ"ל יונט הפרטית, בעלת השליטה בחברת האשראי הציבורית, מיום הקמתה ב-2011, ומשמש כמנכ"ל החברה הציבורית מאז הנפקתה בשוק ההון ב-2019.
דירקטוריון יונט, שמורכב בעיקר מבעלי השליטה אזר (12.5%), שלמה אייזיק (12.5%) ושי פנסו (14.1%) ומקורביהם רועי כהן, דחק באזר להתפטר מהחברה בימים האחרונים, אולם זה סירב בטענה כי "חטפו לו את החברה".
אזר הורחק מתחילת חודש יוני מהחברה ובחודש האחרון נמצא בביתו. החברה מנעה עד כה את הגישה שלו למשרדים על ידי החלפת מנעולים. הרחקתו נעשתה לאחר שקצין הציות של החברה טען כי בנובמבר 2021 נטל אזר כספים מהחברה ללא דיווח. לאחר מכן החברה אף טענה כי אזר אישר עסקאות אשראי ללא ידיעת החברה וללא רישומים ברורים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. טענות אלו הופיעו לאחר שהחברה הבינה כי חסרים במאזנה צ'קים (כחברת אשראי, צ'קים הם ה"סחורה" של החברה) בהיקף של 10 מיליון שקל שנעלמו מסניפה בנצרת. כל אלו הבריחו את משה כחלון, ששימש כיו"ר החברה בשנה האחרונה.
הבעיות בחברת האשראי החוץ-בנקאית הביאו להחלטת הדירקטוריון שלא לפרסם את הדו"ח הרבעוני לרבעון הראשון ולהפסיק לתפקד כחברה ציבורית. החברה, שרק לפני שנה נסחרה לפי שווי של כמעט 300 מיליון שקל בשוק ההון, נסחרת בשווי של 25 מיליון שקל, בעוד מנייתה נמצאת בהקפאת מסחר כבר כמה שבועות.