סגור
מנכ"ל מנורה מבטחים מיכאל קלמן
מנכ"ל מנורה מבטחים מיכאל קלמן (צילום: נטי לוי )

העלייה במחיר ביטוחי הרכב סידרה למנורה מעבר לרווח רבעוני

חברת הביטוח רשמה רווח נקי של 111 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הפסד של 73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; בביטוח הכללי שכולל בעיקר את ביטוחי הרכב והדירה, רשמה החברה עלייה של 71% לרווח של 108 מיליון שקל

העלייה במחיר ביטוחי הרכב והעליות בשווקים העבירו את מנורה מבטחים מהפסד לרווח ברבעון השני של השנה. חברת הביטוח פרסמה היום את הדוח והציגה רווח של 111 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת הפסד של 73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בביטוח הכללי, שכולל בעיקר את ביטוחי הרכב והדירה, רשמה החברה רווח של 108 מיליון שקל לעומת 63 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 71%. השיפור ברווח נבע בין היתר מעליית מחירי ביטוח הרכב שהקטינה את ההפסד של חברת הביטוח בביטוח רכב רכוש (מקיף וצד ג').
מנורה מבטחים רשמה הפסדים בביטוחים אלו בהיקף של 11 מיליון שקל ברבעון השני לעומת הפסד של 57 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גם הרווח בענף ביטוח החובה עלה והסתכם ב-67 מיליון שקל לעומת רווח של 46 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נבע מעליית מחירים וירידה בהיקף התביעות. התשלום שנגבה מהמבוטחים עבור הביטוח מושקע בשוק ההון וגם הוא הניב רווח גבוה יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
בביטוח חיים וחיסכון ארוך טווח רשמה מנורה רווח של 61 מיליון שקל לעומת הפסד של 149 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור נובע מהתשואות החיוביות בשוק ההון שאפיינו את הרבעון השני של השנה לעומת הירידות בשוק ההון שאפיינו את הרבעון המקביל לו ב-2022.
השיפור העיקרי נעשה בתחום ביטוחי החיים שהתשלומים עבורם מושקעים בבורסה. ביטוחים אלו הניבו רווח של 11 מיליון שקל ברבעון השני לעומת הפסד של 190 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בביטוח הבריאות רשמה החברה הפסד של 37 מיליון שקל לעומת רווח של 40 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד נובע בעיקר מריבוי תביעות נגד חברת הביטוח בענף הבריאות ומשינויים בהיקף ההון שחברות הביטוח מחויבות לשמור לטובת תביעות עתידיות.
בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות של 2.1 מיליארד שקל לעומת 1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל.
מנורה מבטחים היא חברת הביטוח השלישית בגודלה כאשר היא נסחרת בשווי של 4.7 מיליארד שקל באחוזת בית. היום המניה יורדת ב-3%, על רקע הדו"ח, לאחר שעלתה 18% מתחילת השנה. מדד מניות הביטוח יורד 2%.