סגור
טים קוק מנכ"ל אפל 11.10.20
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום: בלומברג)

בנוהל: אפל לוקחת הלוואה חדשה כדי לחלק את הכסף לבעלי המניות

החברה שנמנעת בעקביות ממשיכת כסף מקופת המזומנים האדירה שלה הודיעה כי תצא להנפקת אג"ח ב-4 סדרות, לתקופות שונות - סכום הגיוס שעדיין לא פורסם ישמש לצרכים שוטפים, וכן לדיבידנד ולרכישה עצמית; החוב הכולל של אפל מתקרב ל-95 מיליארד דולר


אפל שוב לוקחת הלוואה בשוק החוב כדי לגמול לבעלי המניות שלה בחלוקת דיבידנדים ורכישה עצמית. החברה הודיעה על יציאה לגיוס חוב בהנפקה של 4 סדרות אג"ח ל-7 שנים, 10 שנים, 30 שנים ו-40 שנים. בין החתמים המובילים בגיוס גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן.
בשלב זה אפל לא ציינה את הסכום אותו היא מתכוונת לגייס אך בהודעתה כן נאמר כי הכסף ישמש אותה לצרכים שוטפים, ובכלל זה להחזר לבעלי המניות, וכן לרכישות ומחזור חוב קיים.
אפל מעדיפה באופן עקבי לגייס חוב לטובת השוטף והרכישות מאשר למשוך מקופת המזומן העצומה שלה, במרכזים שמחוץ לארה"ב (מעל 200 מיליארד דולר במזומן ושווה מזומן בסוף 2021, לאחר שנה שבה סכום הרכישה העצמית עמד על 91 מיליארד דולר).
נכון להיום עומד סכום החוב הכולל של אפל על 94.7 מיליארד דולר. בניגוד להנפקות אג"ח קודמות, החוב הנוכחי יגוייס כבר בימים של ריבית עולה, וכשדירוג האשראי של אפל הוא כמובן גבוה מאד.
בספטמבר האחרון העלתה סוכנות מודי'ס את דירוג אפל לרמה המקסימאלית AAA (דירוג שבו היא שותפה עם רק 2 חברות אמריקאיות בלבד - מיקרוסופט וג'ונסון אנד ג'ונסון).