סגור

איחוד תוצאות וחום אימים: תדיראן רשמה עלייה של 38% בהכנסות

מיזוג תרתי משמע - תדיראן גרופ של משה ממרוד רכשה את אלירן סולאר בתחילת השנה ומאז נקראת בשם תדיראן סולאר; ההכנסות ברבעון השני עמדו על 388 מיליון שקל, עלייה של 33.4% ברווח הנקי

איחוד תוצאות חברת תדיראן גרופ שרכשה בתחילת השנה את אלירן סולאר (הפכה לתדיראן סולאר) הובילו את תדיראן לעוד רבעון חיובי. החברה בשליטת משה ממרוד סיימה את הרבעון השני לשנת 2021 עם עלייה של 37% בהכנסות ל-388 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אשתקד.


על רקע השלמת עסקת אלירן סולאר שבשליטת אלירן טוויטו בתחילת השנה, תדיראן החלה לדווח ברבעון הקודם על שני תחומי פעילות, מוצרי צריכה, ומגזר אנרגיה. מגזר מוצרי צריכה כולל את הפעילות בתחום המזגנים ומוצרי חשמל לבנים לבית תחת המותגים אמקור וקריסטל. מגזר אנרגיה כולל את פעילות תדיראן סולאר וכן הפעילות הקיימת של התייעלות אנרגטית והקבוצה מעריכה כי היקף פעילות האנרגיה עומד על 25% מכלל פעילות הקבוצה וצפוי לגדול עוד יותר באמצעות פתרונות טכנולוגיים.

1 צפייה בגלריה
מימין מנכל אלירן סולאר אלירן טוויטו ו מנכל תדיראן משה ממרוד
מימין מנכל אלירן סולאר אלירן טוויטו ו מנכל תדיראן משה ממרוד
מימין מנכ"ל אלירן סולאר אלירן טוויטו ומנכ"ל תדיראן משה ממרוד
(צילום: ישראל הדרי)

ההכנסות במגזר מוצרי הצריכה בו החברה משווקת מזגנים ומוצרי חשמל ביתיים, עלו ב-1.1% בלבד, לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-281.8 מיליון שקל, לאחר רבעון השיא שנרשם בשנה שעברה. הרווח במגזר עלה ב-8% ל-43 מיליון שקל.
במגזר האנרגיה זינקו הכנסות הקבוצה מ-4.3 מיליון שקל ל-106 מיליון שקל ותדיראן אף הכפילה את הוצאות המחקר ופיתוח בתחום הטיפול באוויר מ-2 מיליון שקל ברבעון שני 2020 לכ-4 מיליון שקל ברבעון שני 2021. הרווח במגזר האנרגיה צמח ב-600% מכ-2 מיליון שקל ל-13.7 מיליון שקל ברבעון.
איחוד הפעילות של תדיראן סולאר פגע ברווחיות הגולמית של הקבוצה, מכיוון שפעילות תדיראן סולאר מאופיינת ברווחיות גולמית נמוכה מפעילות המזגנים. הרווח הגולמי של הקבוצה צמח ברבעון השני ב-28.3% על רקע העלייה במכירות, איחוד תדיראן סולאר ושיפור הרווחיות הגולמית במגזר מוצרי הצריכה, והסתכם ב-101.2 מיליון שקל.
עם זאת, שיעורו מהמכירות ירד ל-26.1% לעומת 27.8% ברבעון מקביל. גם הרווח התפעולי של הקבוצה נתרם מאיחוד תוצאות תדיראן סולאר, וצמח ב-35.9% לעומת התקופה המקבילה ל-56.9 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות נותר זהה ועמד על 14.7% לעומת 14.8% ברבעון מקביל אשתקד.
הרווח הנקי של הקבוצה עמד בסוף הרבעון השני על 40.2 מיליון שקל, עלייה של 33.4% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-37.9 מיליון שקל.
הקבוצה תחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 33 מיליון שקל, שיתווסף לדיבידנד של 50 מיליון שקל עליו הכריזה במרץ האחרון.