סגור

וול סטריט ננעלה בעליות; הנפט ירד השבוע בכמעט 9%

לאחר דיווח על כך שבבנק המרכזי של ארה"ב שוקלים לעשות 'אחורה פנה' ולעכב את צמצום הרכישות, בשל התפשטות וריאנט הדלתא: נאסד"ק התחזק ב-1.2%, דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ו-S&P 500 הוסיף לערכו ב-0.8%. בסיכום שבועי, רשמו שלושת המדדים ירידות של עד 1.1%; הנפט האמריקאי רשם יום 7 של ירידות

דיווח שוטף מהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

23:00 - המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הערב בעליות שערים - מה שצימצם מעט את הירידות שמהם הם סבלו השבוע. דאו ג'ונס עלה ב-0.7%, S&P 500 הוסיף לערכו 0.8% ונאסד"ק התחזק ב-1.2%. בסיכום שבועי, ירד דאו ג'ונס ב-1.1%, S&P 500 איבד מערכו 0.6% ונאסד"ק הפחית מערכו 0.7%. בלטה במסחר היום: מניית אנבידיה שהתחזקה ב-5.1%, מיקרוסופט הוסיפה לערכה 2.5%, ופוט לוקר זינקה ב-7.3%.
21:35 - מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב-2.2% ונקבע על 62.3 דולר לחבית. בסיכום שבועי, ירד מחיר הזהב השחור בכמעט 9%.
20:45 - הזהב עלה היום ב-0.1% (90 סנט) למחיר של 1,784 דולר לאונקיה. השבוע טיפס שווי המתכת היקרה ב-0.3%.
20:05 - מניות הטכנולוגיה הן הנהות העיקריות היום מהצהרות בכירי הפד ששוקלים עתה לקחת צעד אחורה מהצעתם הקודמת להתחיל בצמצום הסיוע למשק: מיקרוסופט מתחזקת ב-2.5%, אנבידיה עולה ב-3.7%, גוגל מטפסת ב-1.3%, אפל מוסיפה 0.9%. נאסד"ק עולה ב-1.1%

6 צפייה בגלריה
גוגל ו מיקרוסופט
גוגל ו מיקרוסופט
גוגל ומיקרוסופט
( צילום: גוגל microsoftproductreviews.com )

18:40 - מדד סטוקס 600 האירופאי אמנם טיפס היום ב-0.3% בזכות הדחיפה מוול סטריט, אך רשם את השבוע הגרוע שלו מאז פברואר - נחתך ב-1.5%. ברקע, ירידה כוללת בשוקי המניות בעולם השבוע בעקבות הפרוטוקולים של הפד שפורסמו ברביעי (ראו עדכונים קודמים). בורסת פרנקפורט התחזקה היום ב-0.3%, לונדון טיפסה ב-0.4%, פריז הוסיפה 0.3%.
17:45 - העליות בוול סטריט מתחזקות ככל שהמשקיעים שוקלים את הצעד הבא של הבנק המרכזי בארה"ב בנושא הסיוע שלו למשק (ראו עדכונים מוקדמים).
16:30 - עליות קלות בפתיחה בניו יורק אחרי הירידות שנרשמו בשלב החוזים. ברקע, בכיר נוסף בפדרל ריזרב שוקל את הרעיון לדחות את עיתוי צמצום תוכנית הרכישות בשל התפשטות וריאנט הדלתא והחשש להאטה כלכלית (ראו עדכון קודם). מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%, S&P 500 מטפס ב-0.2%, נאסד"ק מוסיף 0.3%.
ברביעי האחרון פורסמו הפרוטוקולים של בכירי הפד מהפגישה האחרונה שקיימו לפני שבועיים, וגרמו ללא מעט בהלה בשוקי ההון. זאת, לאחר שדובר באותה פגישה בין הבכירים על צמצום תוכנית רכישות האג"ח (הפד רוכש אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובות משכנתאות בסכום של 120 מיליארד דולר בכל חודש) כבר לפני תום השנה.
ברקע, נתוני התעסוקה לצד נתוני האינפלציה (בחלקם) מצביעים על המשך ההתאוששות בכלכלת ארה"ב, ואלה בתורם דוחפים את הבנק המרכזי לכיוון של האטת הסיוע. ברמה העקרונית, כשהפד רוכש אג"ח, מחירי האגרות עולים והתשואה עליהן יורדת והופכת לפחות אטרקטיבית למשקיעים - שמצדם פונים לשוקי המניות שפורחים לשיאים, כפי שאכן קורה בשנה האחרונה.

6 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
שוקי ההון במתח מהאפשרות כי הפד עשוי להתחיל לצמצם את הסיוע שלו למשק כבר בסוף השנה
(AP)

16:15 - נשיא הפדרל ריזרב של דאלאס רוברט קפלן מצטרף לדעתו של בכיר אחר מאמש בנושא עיתוי צמצום תוכנית הרכישות שנועדה לסייע למשק האמריקאי. קפלן נודע עד כה כאחד מהבכירים שתמכו דווקא ברעיון להתחיל לצמצם בקרוב את הרכישות - כבר באוקטובר הקרוב.
לדבריו כעת הוא מודע לכך כי הווריאנט גורם להאטה בחזרה למשרדים, כמו גם להאטה בסקטור הייצור. יחד עם זאת ציין כי נכון לעתה הנגיף לא גורם להאטה בביקוש הצרכני, אך אם תשתנה המגמה לרעה, הוא ישקול לדחות את עיתוי צמצום הרכישות.
הוא הוסיף כי ישים עין מקרוב על קצב התפשטות הווריאנט עד לפגישה הבאה של בכירי הפד שמתוכננת לסוף ספטמבר הקרוב.
אמש אמר נשיא הפד של מיאנפוליס ניל קשקרי Neel Kashkari כי וריאנט הדלתא "ייכנס עמוק מאד" לשיחות הבאות של הבנק המרכזי בשאלה מתי לצמצם את תוכנית הרכישות שהוא מבצע בסכום של 120 מיליארד דולר בחודש, כחלק מהסיוע לכלכלה האמריקאית. "אם וריאנט הדלתא ימשיך להתפשט בפראות ויגרום לאנשים לנהוג בזהירות לגבי החזרה לעבודה, או אם יפגע במספר המשרות החדשות שנוספו – זה יכול לגרום לי, או לפחות לשקול האם זו העת הנכונה לצמצם את הרכישות, או שעלינו להיות יותר סבלניים ולהמתין", אמר.
מנגד, ג'יימס בולארד המשמש כנשיא הפד של סנט לואיס, אמר היום כי הכלכלה האמריקאית לא צפויה להיפגע מההתפשטות המהירה של הווריאנט. הסיבה – בתי עסק ומשקי הבית הסתגלו למצב: "בתי עסק מצאו את הדרך לייצר ולספק מוצרים ושירותים בהתאם למצב, ומשקי הבית מצאו דרכים להמשיך ולרכוש מוצרים שמתאימים להם בעידן הנוכחי – אני לא רואה את הדלתא עוצרת את המגמה הזאת".
15:50 - פוט לוקר מזנקת בטרום ב-9% אחרי תוצאות הרבעון השני: רשת מותג ההלבשה וההנעלה רשמה רווח מתואם של 2.21 דולר למניה, הרבה מעל התחזיות לרווח מתואם של 1.01 דולר למניה. המכירות בחנויות הזהות עלו ב-6.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, בעוד האנליסטים בשוק ציפו בכלל לירידה.

6 צפייה בגלריה
foot locker פוט לוקר ראשון לציון
foot locker פוט לוקר ראשון לציון
foot locker פוט לוקר ראשון לציון
(צילום: שוקה כהן)

14:05 - וול סטריט לקראת פתיחה שלילית, כשברקע חששות בשוק מהצעד הבא של הפדרל ריזרב, שם שוקלים לצמצם את תוכנית הרכישות עוד בטרם סוף השנה: החוזים על דאו ג'ונס יורדים ב-0.5%, כמו גם על S&P 500. שני המדדים צפויים בדרך לרשום את השבוע הגרוע שלהם מיוני. החוזים על נאסד"ק נסוגים ב-0.3%, המדד צפוי לרשום את השבוע הגרוע שלו ממאי, רושם השבוע ירידה של 1.9%. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-1 נק' בסיס לשיעור של 1.23%.
המשך התפשטות וריאנט הדלתא מעלה חשש להגבלות תנועה חדשות ברחבי העולם ולהאטה בצמיחה. על כן, למרות הפרוטוקולים מהפגישה האחרונה של בכירי הפד שמצביעה על כוונה להתחיל לצמצם את תוכנית הרכישות, אמש כבר נשמעו זהירים יותר בבנק בנושא הסיוע למשק: נשיא הפד של מיאנפוליס ניל קשקרי Neel Kashkari אמר כי וריאנט הדלתא "ייכנס עמוק מאד" לשיחות הבאות של הבנק המרכזי.
נמשכת המגמה השלילית גם במחירי הנפט: שווי חבית נפט ארה"ב (WTI) נחתך ב-0.8% ל-63.17 דולר, הברנט נחלש ב-0.8% למחיר של 65.91 דולר לחבית. הזהב רושם עלייה של 0.3% לשווי של 1,787.30 דולר לאונקיה. הדולר יציב מול המטבעות העיקריים, הביטקוין מטפס מעל למחיר של 47 אלף דולר למטבע.
בייג'ינג מגבירה את הלחץ על ענקיות הטכנולוגיה הסיניות שנסחרות בבורסות שנגחאי, הונג קונג, וחלקן אף בוול סטריט. מניית חברת הנסיעות השיתופיות הסינית דידי נחתכת בטרום בניו יורק ב-2%, אמש נפלה ב-9.1%. JD.com ו-Baidu נחתכות ב-0.4% כל אחת.
אחרי הדוחות - פוט לוקר מזנקת בטרום ב-7.7%, מניית יצרנית הכלים ההנדסיים Deere עולה ב-1%.
11:05 - המסחר בבורסות באירופה נפתח בירידות. קאק בפריז מאבד 0.5%, דאקס בפרנקפורט יורד ב-0.6%, פוטסי בלונדון משיל 0.2%.
המכירות הקמעונאיות בבריטניה רשמו ירידה מפתיעה של 2.5% ביולי לעומת יוני - כך לפי נתונים רשמיים שפרסמה היום לשכת הסטטיסטיקה במדינה. ציפיות האנליסטים היו לעלייה של 0.4%. ההסבר לירידה המפתיעה - מזג אוויר בעייתי וההגעה של אנגליה לגמר היורו, מה שהשאיר רבים בבית לצפות במשחקים. מכירות המזון ירדו ב-1.5%, ומכירות המוצרים שאינם מזון הצטמקו ב-4.4%.

6 צפייה בגלריה
חנות כלבו פרימרק פרימארק פריימרק אוקספורד לונדון בריטניה
חנות כלבו פרימרק פרימארק פריימרק אוקספורד לונדון בריטניה
קניות ברחוב אוקספורד בלונדון
(צילום: רויטרס)




10:30 - סין מגבירה את הלחץ על חברות הטכנולוגיה במדינה. הממשלה אישרה היום (ו') חוק להגנה על המידע שקובע כללים נוקשים יותר בכל הנוגע לאופן שבו חברות אוספות נתונים ומנהלות את המידע האישי של המשתמשים. לפי טיוטה מוקדמת שנחשפה, החוק מחייב את אוספי המידע לקבל את אישור המשתמשים לכך. יתרה מזו, המשתמשים יכולים לבטל את הסכמתם בכל שלב. חברות שמעבדות את המידע לא יכולות לסרב לספק שירותים למשתמשים שלא מסכימים לשיתוף המידע, אלא אם המידע הזה נחוץ לקבלת השירות או המוצר המדובר. החוק כולל גם דרישות מחמירות בנוגע להוצאת מידע של אזרחים סינים מחוץ למדינה. חברות שלא יצייתו לחוקים יספגו קנסות.

10:00 - הבורסה בשנגחאי ננעלה במינוס 1.2%, הונג קונג איבדה 1.7%.
08:55 - מניית חברת צ'יינה טלקום מזנקת בכ-20% בבורסה בשנגחאי, ביום המסחר הראשון שלה. חברת התקשורת הסינית, הכלולה ב"רשימה השחורה" של ארה"ב, גייסה 7.3 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה הגדולה ביותר של מניות מסוג A, מאז ההנפקה של פטרוצ'יינה ב-2007. זו גם ההנפקה הגדולה ביותר השנה בעולם - לאחר שעקפה את זו של טיקטוק שגייסה 6.3 מיליארד דולר בהונג קונג בפברואר.


6 צפייה בגלריה
צ'יינה טלקום china telecom מפעילת סלולר חנות הונג קונג
צ'יינה טלקום china telecom מפעילת סלולר חנות הונג קונג
צ'יינה טלקום
(צילום: ב)



08:10 - בבורסות באסיה נרשמות הבוקר ירידות שערים, על רקע החששות מהמשך ההתפשטות של וריאנט דלתא. מדד ניקיי בטוקיו איבד 0.9%, הבורסה בשנגחאי יורדת ב-1.7%, מדד האנג סנג בהונג קונג נופל ב-2.3%, הבורסה באוסטרליה יציבה, ובטייוואן נרשמות עליות של 0.4%.
הבורסה בניו זילנד יציבה, לאחר שראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן הודיעה על הארכת הסגר בארבעה ימים לאחר שהתגלו נדבקים בקורונה מחוץ לאוקלנד, העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר במדינה. ארדרן אמרה כי ממדי התפשטות זן הדלתא במדינה אינם ידועים בשלב זה. ביום שלישי הכריזה ארדרן על שלושה ימי סגר לאחר שהתגלה נדבק בקורונה באוקלנד, הראשון שאובחן במדינה מאז פברואר. רשויות הבריאות הודיעו כי היום אובחנו 11 נדבקים נוספים בנגיף, שלושה מהם בבירה וולינגטון.
אתמול ננעלו הבורסות בוול סטריט ביציבות: דאו ג'ונס ירד ב-0.2% (יום שלישי ברציפות של מגמה שלילית במדד זה), נאסד"ק ו-S&P 500 עלו ב-0.1%.

6 צפייה בגלריה
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסת שנגחאי
(בלומברג)