סגור

אדידס פרסמה אזהרת רווח - המתחרה הקטנה פומה העלתה תחזית

הסגרים וחרם צרכני שהוטל על החברה בסין קיזזו את הצמיחה החזקה של אדידס בשווקים המערביים - החברה מצפה עתה להציג עלייה שנתית של בין 5% ל-9% בהכנסות, מול תחזית קודמת לשיפור של 11%-13%; פומה הציגה רווח תפעולי רבעוני של 146 מיליון יורו, לעומת 109 מיליון יורו ברבעון המקביל

אדידס פרסמה אזהרת רווח, לדבריה לאחר שהסגרים והמגבלות בסין, לצד חרם צרכני שהוטל על מוצריה במדינה, פגעו במכירות הרבעוניות - פגיעה שקיזזה את הצמיחה והמומנטום שנרשם לאדידס בשווקים מערביים מובילים.
יצרנית אופנת ומוצרי הספורט מגרמניה ציינה כי אף שתוצאות הרבעון השני שלה "מעט טובות מהציפיות", ההתאוששות היתה פחות חזקה מכפי שציפתה. החברה הורידה את תחזית הצמיחה השנתית שלה לבין 5%-9%, מול תחזית קודמת שפרסמה לעלייה של 11%-13%.
מניית אדידס מגיבה בירידה חזקה בפרנקפורט, בהמשך לאיבוד של שליש מערכה מתחילת השנה. הורדת התחזית לוקחת בחשבון האטה אפשרית בהוצאות הצרכנים בהמשך השנה, כולל בכמה מהשווקים המרכזיים שלה.
גם לאחר הורדת התחזית, כדי לעמוד בציפיות המעודכנות אדידס תידרש להציג עלייה של יותר מ-20% במכירות מחוץ לסין, נתון שדורש "צמיחה מהותית בנתח השוק" - כך על פי אנליסטים מחברת ג'פריז, שאמרו ש"בנקודת זמן זו לא סביר שהמשקיעים יתנו לאדידס להנות מהספק".
במקביל הציגה המתחרה הגרמנית הקטנה פומה שיפור חד בתוצאות - ובכלל זה זינוק ברווח הנקי ברבעון השני, לסכום של 84.3 מיליון יורו, בהשוואה ל-48.7 מיליון יורו ברבעון המקביל. הרווח התפעולי טיפס ל-146.3 מיליון יורו, לעומת 108.9 מיליון יורו ברבעון המקביל. ההכנסות קפצו ל-2 מיליארד יורו, מול 1.59 מיליארד יורו בתקופה המקבילה.
יצרנית בגדי ומוצרי הספורט העלתה גם את תחזית ההכנסות השנתית וייחסה את הצמיחה הרבעונית במכירות וברווח לעלייה חזקה ביקושים. בה בעת הזהירה פומה, כמו חברות רבות בעת האחרונה, מפני אי הוודאות בכל הנוגע נוגע לפעילות הכלכלית בחודשים הבאים.