סגור

נעילה אדומה בבורסה - מדד הנפט והגז רשם מינוס 3%

אחרי העליות של אתמול הגיע התיקון, בסיוע מגמה שלילית בניו יורק: ת"א 35 נחלש ב-1.1%, ת"א 125 נסוג ב-1.4%; הירידות החדות במחירי הנפט בעולם התגלגלו לשוק המקומי; חולשה יומית נרשמה בכל הסקטורים המובילים - ת"א בנקים ירד ב-0.7%, מדדי הנדל"ן נסוגו בטווח שבין 1.8%-2.1%

דיווח שוטף מהבורסה בת"א: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים 
17:25 - הבורסה תיקנה עצמה מטה אחרי העליות של אתמול, כשברקע גם היפוך בוול סטריט מעליות בשלב החוזים לירידות אחרי הפתיחה: מדד ת"א 35 נחתך היום ב-1.1%, ת"א 125 נסוג ב-1.4%. ת"א נפט וגז נחתך ב-2.9%, מדד הבנקים נסוג ב-0.7%.
בלטו: מניית המשביר ניתרה ב-56%, במחזור מסחר של פי 40 מהממוצע היומי שלה. החברה לא הוציאה הודעה רלוונטית. אלרון זינקה ב-9.2% אחרי תוצאות חיוביות במחקר שעורכת חברת קרטיהיל, בה לאלרון יש אחזקות (ראו עדכון מוקדם).
17:05 - מניית המשביר נוסקת ב-53% ובמחזור מסחר חריג של יותר מפי 35 מהממוצע שלה. לא ידוע על דיווח מצד החברה שעשוי להתקשר עם הנתונים היומיים. השבוע מנתרת המניה ב-124% ומתחילת השנה ממריאה ב-374%.

4 צפייה בגלריה
סניף המשביר לצרכן ב ראשון לציון
סניף המשביר לצרכן ב ראשון לציון
סניף המשביר לצרכן בראשון לציון
(צילום: צביקה טישלר)

16:55 - מניית אלרון מזנקת ב-9.3%. דיווחה כי קרטיהיל, המפתחת שתל לטיפול בפגיעות סחוס ועצם במפרקים נושאי משקל, הודיעה היום על תוצאות חיוביות במחקר שהיא עורכת. המחקר בדק את העליונות הפוטנציאלית של השתל על פני התקן הניתוחי הנוכחי במפרק הברך.
הדוח הסטטיסטי המסכם את הניסוי מראה על עמידה ביעד הניסוי הראשי וכן בארבעת יעדי המשנה, תוך הוכחת עליונות קלינית מובהקת. לפני שנה חתמה קרטיהיל על אופציה למכירתה לביו ונטוס תמורת עד כחצי מיליארד דולר, לפני קבלת אישור ה-FDA עבור השתל. הדוח על הצלחה בניסוי הוא חלק מהיעדים בעיסקה עם ביו ונטוס.
התמורה לאלרון שמחזיקה ב-27% ממניות קרטיהיל, בהנחה של מימוש העסקה עם ביוונטוס, מוערכת בכ-126-129 מיליון דולר. מתוך סכום זה 90-92 מיליון דולר ישולמו במועד מימוש האופציה, ו-36-37 מיליון דולר ישולמו במועד השגת יעד המכירות.
16:05 - פריון נטוורק עולה ב-5.3% אחרי הדוחות: רבעון חזק לחברת הפרסום הדיגיטלי - הרווח המתואם המריא ברבעון השני ב-536%, בנוסף לקפיצה של 82% בהכנסות ל-110 מיליון דולר. החברה נהנתה מהעלייה המתמשכת בתנועת הגולשים באינטרנט והשימושים המתגברים באפליקציות המקוונות.
12:35 - מדד ת"א נפט וגז נחתך ב-2%, ובבנק לאומי מציעים הסבר: לדברי אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, "הירידה במדד הנפט והגז בתל אביב מושפעת מירידת מחירי הנפט בעולם, וחזקה בהרבה מאשר באירופה, למרות ריבוי מניות הגז במדד, שלא אמורות לרדת. מחירי הגז בבורסת אייס בבריטניה קרובים לרמות שיא ומחיר הגז בארה"ב גם בוא ברמות היסטוריות לא נמוכות. נציין שבלונדון, מדד פוטסי לנפט וגז עולה כרגע בכמחצית האחוז. בישראל התנודתיות הגבוהה נובעת ממינוף של חלק מהחברות, מחשש מפני עודף היצע איזורי במקרה של התפשטות הוריאנטים וממסחר דליל במדד".
11:20 - בבורסה בת"א נרשמות ירידות, בעוד באירופה ובחוזים בניו יורק עליות - השלמת פערים מאתמול כשהמגמה הייתה הפוכה. רה"מ בנט ושר האוצר ליברמן נכנעו לדרישת נגיד בנק ישראל אמיר ירון, כי הבנק ייקח חלק בוועדה שתוקם לבחינת הרגולציה הפיננסית בישראל, שתכריע על חלוקת הסמכויות בין שלושת הרגולטורים הפיננסיים: הפיקוח על הבנקים, רשות שוק ההון ורשות ניירות ערך. הוועדה, עתה בהשתתפות הבנק, עשויה להמליץ על איחוד בין רגולטורים, או להעביר סמכויות בין הרגולטורים.
4 צפייה בגלריה
נגיד בנק ישראל אמיר ירון 5.7.21
נגיד בנק ישראל אמיר ירון 5.7.21
נגיד בנק ישראל אמיר ירון
(רויטרס)

10:00 - ירידות קלות בפתיחה: מדד ת"א 35 נחלש ב-0.2%, כמו גם ת"א 125. מדד הבנקים יורד ב-0.3% ות"א נפט וגז נחתך ב-0.9%.
אנלייט אנרגיה מתחזקת ב-1%, חתמה על הסכם לרכישה בשלבים של פורטפוליו פרויקטי אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית בספרד (ראו עדכון קודם).
אופקו עולה ב-2.5% בראש מדד הדגל, נייס נחלשת ב-1.4% בתחתית. הסקטור הבולט בפתיחה - מדד הקנאביס מתחזק ב-2.4%. קנאשור עולה ב-7.6%, פנאקסיה מתחזקת ב-6.4%.
ברקע, הסכמה בין האוצר למשרד הבריאות על רפורמת ייצוא הקנאביס. עיקר הרפורמה נועד לאפשר לחברות ישראליות לייצר קנאביס גם כשאינו עומד בתקן הישראלי המחמיר, זאת אם הוא עומד בתקינה הבינלאומית המקובלת.
9:40 - אנלייט אנרגיה חתמה על הסכם לרכישה בשלבים של פורטפוליו פרויקטי אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית בספרד, המצויים בשלבי פיתוח, בהספק פוטנציאלי מצרפי של כ-490 מגה-וואט.
הפורטפוליו מורכב מעשרה פרויקטים המרוכזים באיזורי ולנסיה ואנדלוסיה. לפי הודעת החברה, שני איזורים אלו "נהנים מנתוני קרינה מהטובים בספרד, ומשלימים גיאוגרפית את פריסת הפרויקטים שמקימה ומפתחת החברה בספרד, כיום באיזור קסטייה לה מנשה".
4 צפייה בגלריה
ולנסיה ספרד חופשה קצרה
ולנסיה ספרד חופשה קצרה
העיר ולנסיה, ספרד
(צילום: שאטרסטוק)
8:25 - הבורסה בתל אביב תפתח את יומו השלישי של השבוע ברקע הנעילה המעורבת אמש בניו יורק והירידות שנרשמות הבוקר בשווקי אסיה.
בהמשך היום תפרסם לייבפרסון את דוחות הרבעון השני של 2021.
אתמול בוול סטריט - מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%, מדד S&P 500 איבד 0.2% ואילו מדד נאסד"ק טיפס ב-0.1%.
הנפט איבד אתמול 3.6% מערכו.
הבורסה בתל אביב ננעלה אתמול במגמה חיובית, בהובלת מניות הבנקים ובמקביל לעליות מתונות יותר במסחר בוול סטריט.
מדד הדגל ת"א 35 התחזק ב-1.3%, ת"א 125 טיפס ב-1.1% ות"א בנקים קפץ ב-2.9%.
לאומי התחזק ב-3.7%, פועלים הוסיף לערכו 2.9%, מזרחי טפחות עלה ב-2.7%, דיסקונט טיפס ב-2.4% ובינלאומי עלה בשיעור צנוע יותר של 0.6%.
טאואר התחזקה ב-3.9% אחרי שפירסמה את דוחות הרבעון השני, שעקפו את תחזיות האנליסטים.
המשביר לצרכן זינקה ב-29% במחזור חריג של יותר מ-4 מיליון שקל לעומת מחזור יומי ממוצע של 137 אלף שקל במניה זו בחודש האחרון.
4 צפייה בגלריה
בורסה בורסת תל אביב 7
בורסה בורסת תל אביב 7
בורסת תל אביב
(צילום: בלומברג)