סגור

הפרסום באינטרנט עובד: רווחי פריון נטוורק זינקו ביותר מ-500%

רבעון חזק לחברת הפרסום הדיגיטלי שרשמה קפיצה של 82% בהכנסות ל-110 מיליון דולר; נהנתה מהעלייה המתמשכת בתנועת הגולשים באינטרנט והשימושים המתגברים באפליקציות המקוונות

מניית פריון מזנקת בבורסת תל אביב ב-4.9% לאחר שהחברה הצליחה לעקוף את התחזיות בשוק. פריון, העוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי, נהנית מהפריחה והשגשוג של הפעילות המקוונת, לנוכח הגידול הגלובלי בשימוש באינטנרט ובמדיות המקוונות בשנה החולפת. החברה הציגה עליה של 211% בהכנסות שלה מפרסום ובנוסף ההכנסות שלה מחיפוש באמצעות מנוע בינג של חברת מיקרוסופט צמחו גם כן בשיעור דו ספרתי של 24%.


בסיכום הרבעון השני פריון נטוורק רשמה הכנסות כוללות של 109.7 מיליון דולר, עלייה של 82% ביחס לרבעון השני אשתקד, למול ציפיות של האנליסטים להכנסות של 104.9 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה נסיקה של 536% ברווח המתואם שהסתכם ב-12.3 מיליון דולר. פריון הציגה רווח נקי למניה (Non-GAAP) של 33 סנט ברבעון השני, למול 7 סנט בלבד בתקופה המקבילה, החברה עקפה בפער ניכר את תחזיות האנליסטים שהעריכו שתציג רווח נקי למניה של 18 סנט.

1 צפייה בגלריה
דורון גרסטל מנכל פריון נטוורק
דורון גרסטל מנכל פריון נטוורק
דורון גרסטל מנכ"ל פריון נטוורק
(צילום: אוראל כהן)

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל ציין כי "תוצאות הרבעון שחלף הן שלב נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית והשגת היעדים שהצבנו לשלוש שנים – שנה לפני המועד המתוכנן. בהתבסס על הצמיחה החזקה בפעילויותינו, הגידול המשמעותי בממוצע תקציבי הפרסום לקמפיינים לצד הגידול במספר הלקוחות החדשים – אנו מעדכנים את התחזית המשופרת ל-2021 ומספקים תחזית ל-2022. פריון צופה הכנסות של 415-430 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 50-51 מיליון דולר ב-2021. ב-2022 אנו צופים הכנסות של 490-520 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 59-62 מיליון דולר".
גרסטל הוסיף כי לפני שלוש שנים החברה יזמה "מהלך קפדני להפחתת הוצאות וסילוק החוב שרבץ על החברה. במקביל, התמקדנו במינוף הטכנולוגיות שלנו ושימוש בכלי בינה מלאכותית ליצירת יכולות פרסום בעלות יתרון תחרותי, שאפשרו לנו להציב יעדי צמיחה אגרסיביים לשלוש השנים הבאות. כעת, אנו מתקדמים בקצב מהיר להשגת יעדי ההכנסות וה-EBITDA שנה מוקדם מהצפוי. פריון הוכיחה את יכולתה בהשגת צמיחה לצד רווחיות ועמידה ביעדים".
בפילוח של פעילויות החברה, העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מזינוק של 211% בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן וברשתות חברתיות, והגידול בחוזי הפרסום בטלוויזיות החכמות. פריון נהנתה במהלך הרבעון מגידול של 58% בהוצאה הממוצעת לקמפיין לצד גידול של 67% במספר הלקוחות.
ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-24%, בעיקר כתוצאה מגידול במספר החיפושים בבינג של מיקרוסופט ובמנועי חיפוש אחרים. במהלך הרבעון השני גדל מספר החיפושים היומי הממוצע בכ-30% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-16.9 מיליון חיפושים ביום. בנוסף, במהלך הרבעון נוספו 28 אתרי תוכן לרשימת האתרים שפריון פעילה בהם.