סגור
מכונית דולפין של BYD
מכונית דולפין של BYD (צילום: יצרן)

כלב ים ודולפין: שני דגמים חדשים של BYD ישווקו באירופה

דגם SEAL מיועד להתחרות בטסלה 3, ודולפין היא מכונית סופר-מיני חשמלית; שוק הרכב הישראלי פועל לפי התקינה האירופית, ולפיכך ברגע שהדגמים החדשים יענו על הדרישות ביבשת ניתן יהיה לשווקם גם כאן

שני דגמים נוספים של BYD ישווקו באירופה: האחד הוא מכונית סופר-מיני חשמלית והשני מתחרה לטסלה 3, כך הודיעה היצרנית הסינית.
בפועל מדובר בחדשות חשובות עבור שוק הרכב הישראלי, זאת לנוכח העובדה שהוא פועל לפי כללי התקינה האירופית, כלומר ברגע שמכונית עונה על הדרישות והכללים באירופה, ניתן לשווקה בישראל.
הדגם הראשון ש-BYD מייעדת לשיווק באירופה כבר השנה הוא SEAL המשפחתית. לפי נתוני החברה, המכונית משתרעת על אורך של 4.8 מטרים. אורכו של בסיס הגלגלים שלה מרשים: 2.92 מטרים. גרסת הבסיס של SEAL מצוידת במנוע חשמלי, אשר מניע את הגלגלים האחוריים ומפיק 313 כוחות סוס, ואילו הגרסה הבכירה מצוידת בשני מנועים חשמליים אשר מניעים את ארבעת הגלגלים ומפיקים 529 כוחות סוס. טווח הנסיעה לדגם הבסיסי הוא 570 קילומטר. הדגם הבכיר מסוגל לנסוע לטווח רשמי של 520 קילומטר.
לצד SEAL המשפחתית, מציגה BYD מכונית קטנה ראשונה לשוק האירופי: הדולפין. היא חולקת מספר מכלולים עם אטו 3, אשר משווקת כיום בישראל, כולל המנוע אשר מפיק 204 כוחות סוס. לפי נתוני BYD הרשמיים, דולפין משתרעת על אורך של 4.29 מטרים. אורכו של בסיס הגלגלים של דולפין הוא 2.7 מטרים.