סגור
אופניים חשמליים קורקינט חשמלי
מאוגוסט תהיה חובת רישום לבעלי כלי תחבורה קלים (צילום: דנה קופל)

בדיקת כלכליסט
כבר נרשמתם? פערים במחירים של התקנת לוחית רישוי לקורקינט חשמלי

בחודש שעבר עלתה לאוויר מערכת רישום כלי התחבורה הקלים של משרד התחבורה, שעובד כעת עם 4 יצרני לוחיות רישוי. כלכליסט בדק ומצא כי המחירים אינם אחידים וכי מחיר הלוחית עולה לעיתים יותר משל מכונית

מעוניינים בלוחית רישוי לקורקינט חשמלי או לזוג אופניים עם מנוע חשמלי? המחירים אינם אחידים וייצור של לוחית רישוי לקורקינט חשמלי עולה לעתים יותר ממחיר לוחית רישוי למכונית, כך עולה מבדיקת כלכליסט.
בחודש שעבר עלתה לראשונה לאוויר מערכת רישום כלי התחבורה הקלים - קורקינטים ואופניים המצוידים במנוע חשמלי. המערכת מאפשרת לכל ישראלי שברשותו זוג קורקינט ממונע או אופניים ממונעות להירשם בתהליך קצר וחינמי ולאחר מכן לסור אל אחד הגופים שמייצרים ומתקינים בקורקינט או באופניים לוחית רישוי.
מטרת משרד התחבורה היא שתוך חצי שנה (כלומר עד אוגוסט) ירשמו בעליהם של הכלים הללו במערכת ויקבלו לוחית רישוי, מה שיאפשר זיהוי שלהם במקרה תאונה או עבירה על החוק. עד כה יש לציין, לא נרשמה התנפלות של הישראלים על מערכת הרישום, ונכון להיום עדיין רשומים בה פחות מ-1,500 ישראלים מתוך מאות אלפים שצריכים להתקין לוחית רישוי. עם זאת – במשרד התחבורה כן מרחיבים את מאגר יצרני הלוחיות. כעת רשומים במשרד התחבורה ארבעה יצרני לוחיות רישוי, ומבדיקת "כלכליסט" בין היצרנים עולה שוני ניכר.
לדוגמה אצל היצרן הראשון, "חיבח שלטים", היחיד באזור ירושלים, גובים 50 שקל על לוחית. זהו המחיר הנמוך ביותר. אצל היצרן השני, "מובחר תעשיות", גובים 69 שקל ואצל היצרן השלישי "אוניברסל פרטס" גובים גם 69 שקל. לעומתם אצל הרביעי – מכון הדרום ביפו גובים כ-100 שקל. באופן מעניין מחיר לוחית רישוי של אופניים או קורקינט, מוצר שמחירו אינו מגיע לרוב לעשרת אלפים שקל, הוא יותר יקר מלוחית רישוי של מכונית.
לדוגמה: ב"גגון" אשר שייכת לאוניברסל פרטס גובים 69 שקל ללוחית לקורקינט או אופניים – ו-59 שקל ללוחית רישוי למכונית. לפי הסבר של אחד המתקינים, לוחית רישוי לקורקינט או אופניים בנויה כך שהיא דורשת יותר עבודה, מה שמסביר את מחירה הגבוה ביחס ללוחית רישוי של מכונית.