סגור

מרצדס בנץ משנה אסטרטגיה: תזנח את הדגמים קטנים - ותתמקד במכוניות יוקרה

לפי היצרנית, 75% מהשקעותיה ינותבו לדגמי היוקרה הבכירים, שמכירותיהם צפויות לגדול ב-60% עד 2026


לאחר שנים רבות בהן התמקדה בדגמים "עממיים" לצד דגמי היוקרה, מפרסמת מרצדס בנץ הגרמנית הודעה חריגה למשקיעי החברה, לפיה לא תתמקד עוד בפיתוח של דגמים עממיים וקטנים - ותמקד את עיקר משאביה בפיתוח הדגמים הרווחיים שלה, כלומר דגמי היוקרה.


מרצדס בנץ נחשבת מאז תחילת המאה הקודמת ליצרנית אשר התמחתה לא רק בתכנון ושיווק של מכוניות יוקרה כגון S קלאס, אלא גם בתכנון מכוניות עממיות כגון A קלאס, ה-190 ועוד דגמים שהתחרו בעבר בפולקסווגן ודומותיה.
לפי האסטרטגיה שהציגה מרצדס בנץ למשקיעים, היצע דגמי החברה יחולק מחדש לשלוש קטגוריות: "יוקרת כניסה", "יוקרת ביניים" ו"יוקרת ליבה". החברה לא תציע יותר דגמים עממיים, מכיוון שרוכשי דגמים אלה אינם משתדרגים למכוניות יוקרה - שהן רווחיות יותר.
במסגרת זו יעבור היצע הדגמים של מרצדס בנץ מה שהיא מגדירה כ"עיצוב יעיל מחדש", כך ש-75% מהשקעותיה בדגמים חדשים ינותבו לדגמי Top End, כלומר דגמי היוקרה הבכירים שמכירותיהם צפויות לגדול ב-60% עד 2026.

1 צפייה בגלריה
מרצדס EQS
מרצדס EQS
מרצדס EQS
(יצרן)
בין היתר נערכת מרצדס בנץ להשקעה בדגמי G קלאס (רכב השטח של מרצדס), חטיבת היוקרה מאיבאך - וסדרה חדשה של רכבי יוקרה שמרצדס בנץ מכנה Mythos, אשר צפויה להיות מעין תת-מותג יוקרתי.
לפי היצרנית, הדגמים החדשים של מותגים אלה צפויים להיות בעלי "מאפיינים חשמליים", כלומר גם מרצדס בנץ עצמה נמנעת מלציין אם דגמים אלה יהיו חשמליים טהורים - אך כן מציינת שיהיו מצוידים בטכנולוגיות ירוקות.
בנוסף מדגישה מרצדס בנץ שכחלק מהשינוי תעבור היצרנית למודל של מכירה ישירה, כלומר פחות מיקוד במכירה דרך סוכנויות ויותר במכירה ללקוחות באמצעים דיגיטליים; כמו כן סוכנויות מרצדס בעולם ייהפכו ל"מרכזי חוויית מותג".