סגור

המרצדס של המלך פייסל הראשון מעיראק עומדת למכירה: מה המחיר?

המלך שמת ב-1933 נחשב לידידותי ליהודים ואף קיים פגישות עם מנהיגים יהודים לפני קום מדינת ישראל. המכירה הפומבית של הרכב תתקיים בארה"ב כאשר מחיר ההתחלה עומד על 1.5 מיליון דולר

שנת 2021 הייתה שנה נפלאה למכירות פומביות בכלל ולמכירות פומביות של מכוניות בפרט: אוספים היסטוריים נפתחו, כוכבי קולנוע העמידו למכירה את מכוניותיהם וקיבלו מחירים מדהימים והזרוע, כך נראה, עוד נטויה.
בהתאם לכך, פתח מוזיאון מסלול המרוצים באינדיאנאפוליס במכירה פומבית למכונית מדגם מרצדס 770.K. דגם זה היה חביב במיוחד על דיקטטורים, ראשי מדינות ומצביאים במאה הקודמת, כמו למשל: הקיסר הירוהיטו ואדולף היטלר. המרצדס אשר עומדת למכירה היתה מכוניתו של המלך פייסל הראשון מעיראק, ונרכשה על ידו ממרצדס בנץ בשנת 1930, השנה הראשונה בה יוצר הדגם.
מרצדס 770 אשר כונתה גם "גרוסר מרצדס" (המרצדס הגדולה) היתה מכונית שנועדה לבטא את כל יכולתה של מרצדס בנץ והיתה מפוארת באופן נדיר וחריג ביחס לתקופתה, אפילו יותר מדגמי הפולמן והמאיבאך המודרניים יותר אשר יותרו ע"י מרצדס בנץ עשרות שנים לאחר מכן.
ה-770 היתה מכונית ענקית שהשתרעה על 5.6 מטרים (לשם השוואה, מרצדס S קלאס הנוכחית משתרעת על פני 5.28 מטרים) וצוידה במנוע בעל שמונה בוכנות עשוי אלומיניום (מתכת שבאותם ימים היה קשה לעבד לייצור מנועי) בנפח של 7.5 ליטרים אשר הפיק 150 כוחות סוס ברמת הגימור הבסיסית.
1 צפייה בגלריה
מרצדס 770.K של המלך פייסל
מרצדס 770.K של המלך פייסל
מרצדס 770.K של המלך פייסל
(indianapolis motor speedway museum)
המרצדס הספציפית של פייסל הראשון (פייסל איבן חוסיין), מצוידת במנוע גדול יותר בנפח 7.7 ליטרים, כאשר המנוע עצמו עבר שיפוץ בסוכנות מרצדס בנץ בביירות, בשנת 1958.
המלך פייסל הראשון נחשב לידידותי ליהודים ואף קיים פגישות עם מנהיגים יהודים לפני קום מדינת ישראל. בין היתר נפגש המלך עם חיים וייצמן ביוני 2018, וזה שיבח אותו ברשימותיו. פייסל הראשון מת ב-1933, כאשר רכבו הועבר למלך פייסל השני וכן הלאה עד שהגיע בשנת 1967 לארה"ב. מחיר המרצדס לעת עתה עומד על כ-1.5 מיליון דולר אך המכירה הפומבית עליו עוד רחוקה מסיומה.