סגור

למכירה: "אופניים עם מנוע" של הארלי דיווידסון מתחילת המאה הקודמת

מכירה פומבית שתיערך בארה"ב ופתוחה לקונים מרחבי העולם, כוללת בין השאר שני דגמים של הארלי דיווידסון ודגם של אינדיאן עם מנוע מפתיע

זוג אופניים עם מנוע. זהו התיאור ההולם ביותר שניתן להצמיד לחלק מהאופנועים אשר יוצעו למכירה ב-25 בינואר במכירה פומבית בבית המכירות MEECUM שתתקיים בלאס וגאס נבאדה.
המכירה הפומבית אשר ממוקדת בעיקר באופנועים אמריקאיים מתחילת המאה הקודמת, פתוחה גם לקונים בינלאומיים, כולל מישראל.

האופנועים המוצעים למכירה הם מתוצרת יצרנים גדולים ומוכרים. כיום, משקלו של אופנוע מתוצרתם מגיע למאות ק"ג לאחר הטמעה של טכנולוגיות חוסכות משקל; ואולם פעם, יצרנים אלה, למשל הארלי דיווידסון, ייצרו כלים שמשקלם היה עשרות ק"ג בלבד.
אחד האופנועים הבולטים המוצע למכירה הוא הארלי דיווידסון BELT DRIVE מודל 1910 – שנתון מרשים בהתחשב בעובדה שמדובר באופנוע אשר יוצר כשהחברה חגגה שבע שנים להיווסדה. האופנוע עצמו מצויד ב"מנוע" הרחוק מאוד ממנועי ה-V המוכרים של הארלי דיווידסון: מדובר במנוע בנפח 440 סמ"ק אשר מפיק ארבעה כוחות סוס. החברה ייצרה בסך הכל 3,168 אופנועים כאלה, ורובם נעלמו מזמן מפני האדמה. בית המכירות אינו מפרסם הערכת מחיר, מאחר שמחירו של אופנוע כזה יכול בקלות לטפס לפי 5-6 ממחירו של הארלי דיווידסון חדש ולהגיע למאות אלפי דולרים.

3 צפייה בגלריה
הארלי דיווידסון JDCA  מודל 1924 אופנוע
הארלי דיווידסון JDCA  מודל 1924 אופנוע
הארלי דיווידסון JDCA מודל 1924
(MEECUM)

3 צפייה בגלריה
הארלי דיווידסון BELT DRIVE מודל 1910 אופנוע
הארלי דיווידסון BELT DRIVE מודל 1910 אופנוע
הארלי דיווידסון BELT DRIVE מודל 1910
(MEECUM)
לצד ההארלי מודל 1910, מוצג למכירה הארלי דיווידסון JDCA מודל 1924 בעל חידוש יחודי: תיבת הילוכים בעלת שלוש מהירויות. מדובר באופנוע שהוא עדיין לא יותר מאופניים עם מנוע, אבל עם מנוע V "אמיתי" של הארלי בנפח 1,212 סמ"ק שמעליו מותקן מיכל דלק אמיתי.
ה-JDCA נחשב אופנוע חשוב עבור הארלי דיווידסון: היצרנית הפיקה לקחים חשובים לאחר שאופנועיה שימשו את הצבא האמריקאי במלחמת העולם הראשונה - לקחים אשר יושמו באופנוע ה"מודרני" אשר כללו, לדוגמה, בלמים משודרגים לגלגל האחורי.
לצד ההארלים מוצג אופנוע שגם הוא נראה כזוג אופניים עם מנוע – אבל בהחלט מנוע מתקדם: בתחילת המאה הקודמת פעלו בארה"ב מאות יצרני אופנועים ורובם לא שרדו, אבל אינדיאן שהוקמה ב-1901 ולעתים נאלצה לחסות בצילה של הארלי, ממשיכה לפעול גם כיום (אם כי לאחר לא מעט גלגולים וגם הפסקה של הייצור).

3 צפייה בגלריה
אופנוע BIG BASE BOARD של אינדיאן מ1912
אופנוע BIG BASE BOARD של אינדיאן מ1912
אופנוע BIG BASE BOARD של אינדיאן מ-1912
(MEECUM)
במכירה הפומבית מוצע אופנוע אינדיאן עם היסטוריה מעניינת: BIG BASE BOARD אשר עבר הכנה למרוצים, כלומר בשלדת האופניים הוכנס מנוע שבהחלט מאתגר את אומץ ליבו של הרוכב (שלרוב צויד בקסדת עור כאמצעי הגנה יחיד). ליבו של האופנוע הוא מנוע בנפח ליטר אחד אשר מאפשר לו להגיע למהירויות של מעל 140 קמ"ש במרוצים סגורים. כיאה לאופנוע שנועד להרשים, עבודת השחזור כוללת גם הדגשה מחדש של כיתובי הזהב שעל מיכל הדלק.