סגור
צ'רי טיגו 8 פרו Tiggo 8 Pro
צ'רי טיגו 8 פרו (צילום: יצרן)

יצרנית הרכב הסינית צ'רי במגעים להתחלת ייצור ברוסיה

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית טאס, מנהל השלוחה הרוסית של צ'רי מעוניין גם להגדיל את מכירות החברה במדינה מ-80 אלף ל-100 אלף מכוניות השנה

יצרנית הרכב הסינית צ'רי נמצאת בשיחות עם חברות רוסיות לגבי ייצור מכוניות במפעלים רוסיים, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית טאס אתמול מפיו של ולדימיר שמקוב, מנהל השלוחה הרוסית של צ'רי.
"בראש סדר העדיפויות שלנו נמצא הצורך להעביר ייצור לטריטוריה רוסית", כך אמר שמקוב, על פי טאס, שדיווחה גם שאמר שהוא רוצה להגדיל את המכירות של צ'רי ברוסיה לכ-80 עד 100 אלף מכוניות ב-2022.
צ'רי היא יצרנית המכוניות התשיעית בגודלה בסין, עם מכירות של כ-959 אלף כלי רכב ב-2021. על פי איגוד העסקים האירופי, צ'רי מכרה 40,874 מכוניות ברוסיה ב-2021.
לאחרונה חשפה קבוצת קרסו, יבואנית צ'רי, את הדגמים שצפויים להגיע לישראל בסוף 2022. בשלב זה ההיצע אינו כולל דגמים חשמליים והיברידיים, שצפויים להתווסף בעתיד. דגמים אלו קיבלו תקינה אירופית, כלומר לא חלה עליהם מגבלת יבוא.
הדגמים שצפויים להגיע לקראת סוף השנה הם אומודה 5, טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו. אומודה 5 (Omoda 5) הוא רכב כביש-שטח שאורכו 4.4 מטרים. הוא מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים. לצד האומודה 5, ישווק בישראל גם טיגו 7 פרו (Tiggo 7 Pro), רכב כביש-שטח שיצויד גם הוא במנוע בנפח 1.6 ליטרים ואורכו 4.5 מטרים; וטיגו 8 פרו, רכב כביש-שטח בכיר יותר שמצויד גם הוא במנוע בנפח 1.6 ליטרים ואורכו 4.7 מטרים.