סגור

בלעדי
נתיבי איילון תשתף פעולה עם פולקסווגן

יצרנית הרכב הגרמנית תבצע ניסויים בתחום הרכב החכם במתחם של נתיבי איילון באשדוד; המהלך של פולקסווגן עשוי להשפיע על נכונותם של יצרני רכב גדולים אחרים לבצע בישראל בדיקות שונות בתחומי התחבורה החכמה

חברת נתיבי איילון תשתף פעולה עם קבוצת פולקסווגן בתחומי המוביליטי והתחבורה החכמה, כך נודע ל"כלכליסט".


שיתוף הפעולה בין יצרנית הרכב הגרמנית לחברה הישראלית (ומנהל תשתיות במשרד התחבורה) יבוצע באמצעות קונקט, מרכז החדשנות של פולקסווגן בישראל האחראי בין היתר על איתור טכנולוגיות מקומיות בתחומי הסייבר, הרכב האוטונומי והתחבורה החכמה.
קונקט נחשבת חטיבה של פולקסווגן העולמית, כלומר אינה מהווה חלק מצ'מפיון מוטורס - יבואנית פולקסווגן בישראל.
במסגרת שיתוף הפעולה תשתמש פולקסווגן במתחם הניסויים של נתיבי איילון באשדוד לביצוע ניסויים עם חברות ישראליות הפועלות בתחום הרכב החכם והאוטונומי, כאשר טכנולוגיות אלה יוטמעו במכוניות של היצרנית הגרמנית. המשמעות היא שלפולקסווגן יהיה חלק חשוב במערך התשתית הלאומית של ישראל, המיועדת לתמוך בעתיד בנסיעת רכבים אוטונומיים בכבישי הארץ.
נתיבי איילון מבצעת עבור משרד התחבורה את כל הפעולות הקשורות בניסויים ובאימוץ טכנולוגיות חדשות. המהלך של פולקסווגן עשוי להשפיע על נכונותם של יצרני רכב גדולים אחרים לבצע בישראל בדיקות שונות בתחומי התחבורה החכמה.

1 צפייה בגלריה
רכב אוטונומי של פולקסווגן במבחנים
רכב אוטונומי של פולקסווגן במבחנים
ניסוי ברכב אוטונומי של פולקסווגן
(יצרן)
פולקסווגן עצמה כבר משתפת כיום פעולה עם כמה חברות ישראליות, שהבולטת שבהן היא סיימוטיב העוסקת בתחום הסייבר. ואולם שיתוף פעולה זה מתבצע ברמה הגלובלית.
היצרנית הגרמנית היתה אמורה להוציא לפועל בשנה הבאה מהלך חשוב נוסף: שיתוף פעולה עם מובילאיי וצ'מפיון מוטורס, שבמסגרתו שאטלים אוטונומיים של פולקסווגן היו אמורים לנסוע ברחובות תל אביב. ואולם פולקסווגן נסוגה מהפרויקט, אם כי הודיעה על שיתופי פעולה דומים בערים גדולות בגרמניה. בינתיים, את השאטלים של פולקסווגן ברחובות תל אביב יחליפו שאטלים של NIO הסינית.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", מרכז התחבורה החכמה של נתיבי איילון באשדוד הוא מעין תעתיק של עיר קטנה, כולל "רחובות" ומנהרה. המרכז מסוגל לתמוך ברכב אוטונומי מלא באמצעות תשתית וייפיי הפרוסה על כל שטח המרכז.
מחברת נתיבי איילון נמסר: "ההסכם שנחתם עם קונקט ימנף תשתית לאומית שתקדם חברות וטכנולוגיות ישראליות רגע לפני פריצתן לשוק העולמי. מרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה שהוקם באשדוד בהובלת נתיבי איילון ומנהל תשתיות במשרד התחבורה נועד לאפשר ולקדם מיזמים בתחום התחבורה החכמה, תוך העמדת תשתית ייחודית ומתקדמת לביצוע ניסויים, הן עבור תעשיית האוטו-טק והן עבור המדינה. במרכז מבוצעים ניסויים רבים במגוון נושאי הליבה בתחום התחבורה החכמה, לרבות מעבר לרכבים אוטונומיים, אוטומציה והטמעת תשתיות טכנולוגיות בתחום תחבורה. הקמת המרכז נועדה לאפשר ולייצר אקו-סיסטם בין חברות האוטו-טק לבין הרשויות, לתת במה לשיתופי פעולה בין חברות האוטו-טק שפועלות במרכז ולקדם מיזמים פורצי דרך בתחום התחבורה החכמה".