סגור
מבחן רכב WEY Coffee
WEY Coffee. גם היא במתייקרות (צילום: טל סער )

הקפה מתייקר: סמלת מעלה את מחירי WEY בישראל

גרסת הבסיס של ה-Coffee, רכב הכביש שטח הראשון בישראל של היצרנית הסינית, התייקר ב-16 אלף שקל ל-285 אלף שקל, והגרסה הבכירה - ב-20 אלף שקל ל-320 אלף שקל; זאת בעקבות עליית מס הקנייה

אחרי עליות המחירים של תחילת ינואר, מגיע גל עליות נוסף: מפרסומים של סמלת, יבואנית WEY עולה כי ה-Coffee- רכב הכביש שטח הראשון בישראל של יצרנית הרכב הסינית שרק הוצג בדצמבר האחרון - כבר התייקר.
לפי מחירון WEY, מתחילת השבוע גרסתו הבסיסית של ה-Coffee שעלתה בתחילת השבוע 269 אלף שקל עולה כעת 285 אלף שקל. הגרסה הבכירה, שמחירה עד לפני כמה ימים היה 300 אלף שקל, עולה כעת 320 אלף שקל.
הסיבה להתייקרות צפויה מראש: שיעור מס הקנייה על רכבי פלאג אין הייבריד בשנה שעברה עמד על 40% ואילו גובה תקרת ההטבה, כלומר הסכום המרבי שניתן היה לתת כהטבת מס לרכבים מסוג זה היה 40 אלף שקל. החל מתחילת החודש הנוכחי (ינואר) שיעור מס הקנייה על רכבי פלאג אין הייבריד הוא 55% וגובה תקרת ההטבה הוא 30 אלף שקל.
כפי שפורסם ב"כלכליסט" יבואני רכב רבים שחררו בדצמבר האחרון עשרות אלפי מכוניות ממכס, מה שאפשר להמשיך ולמכור מכוניות בינואר "במחירי 2022" - אך כעת מלאים אלה הולכים ונגמרים - מה שכנראה מסמל את הגעתו של גל התייקרויות נוסף, כלומר עליות מחיר רשמי של רכבים חדשים לאחר שהמלאי ששוחרר כבר נגמר.