סגור
ריביאן ריוויאן RIvian נאסד"ק
מכוניות של ריוויאן (צילום: AFP)

הפסד ענק לריוויאן: 1.7 מיליארד דולר ברבעון השני

זאת לעומת 580 מיליון דולר אשתקד ועל רקע המשבר בשרשראות האספקה; יצרנית הרכב החשמלי מסרה למשקיעים כי היא פועלת להשבת קצב הייצור לסדרו, וגם להציג סוללה חדשה

חברת הרכב החשמלי ריוויאן מסרה אתמול (ה') שהפסידה 1.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022, ובמקביל היא פועלת להאיץ את הייצור שנפגע בשל המשבר בשרשראות האספקה. ההפסד ברבעון המקביל אשתקד עמד על 580 מיליון דולר.
לפי CNN, מנכ"ל החברה, אר.ג'יי סקרינג', אמר בשיחה עם משקיעים שבמהלך "חלק גדול" מהרבעון השני, החברה לא הצליחה להפעיל את מלוא קו הייצור שלה. "לא היינו מסוגלים אפילו להריץ משמרת אחת בגלל המחסור ברכיבים", הוא אמר. ריוויאן מצפה שהמחסור ברכיבים אמנם ימשיך לעכב את צמיחתה, אך היא מאמינה שתוכל להוסיף משמרת ייצור שנייה במפעל שלה בנורמל, אילינוי, בהמשך השנה. סקרינג' הביע ביטחון בכך שקצב הייצור ימשיך לצמוח.
ריוויאן, הנתמכת ע"י אמזון, החזיקה ב-98 אלף הזמנות בארה"ב ובקנדה נכון לסוף יוני, ולדבריה הקצב עלה השנה. רוב הלקוחות החדשים של משאית הפיק-אפ שלה, ה-R1T, לא החזיקו ברכב חשמלי קודם לכן, כך לדברי החברה. ההפסדים הכבדים עולים בקנה אחד עם ציפיותיה של ריוויאן עבור השנה הנוכחית.
החברה פיטרה 6% מעובדיה ביולי, בעקבות שיעורי האינפלציה והריבית הגבוהים. היא ייצרה 4,401 כלי רכב ברבעון השני, ומסרה 4,467, וקצב הייצור שלה עלה ב-72% לעומת הרבעון הראשון. החברה מתכננת לייצר 25 אלף מכוניות עד סוף השנה.
החברה עדיין מחזיקה ביותר מ-15 מיליארד דולר במזומן כדי לממן את פעילותה, וסכום זה יספיק לממן את הקמת מפעל הייצור הבא שלה בג'ורג'יה, ואת פלטפורמת כלי הרכב החדשה, שמכונה 2R. היא מסרה גם שכלי הרכב שלה נשאו יותר מ-430 אלף חבילות עבור אמזון מאז תחילת 2021.
הסמנכ"לית, קלייר מקדונהיו, אמרה שהחברה מתכננת להציג סוללת ליתיום, ברזל ופוספט ברכבי המשלוחים שלה - סוללה אשר הפכה לפופולרית בקרב יצרניות רכב על רקע המחסור בחומרי גלם.