סגור

יצרני הרכב החשמלי החדשים רוצים למכור ללקוחות גם את המידע ממנו

ריביאן תשמש בענן של אמזון כדי לנתח ולמכור לבעלי הרכבים שלה התרעות אחזקה ובטיחות; REE אוטומוטיב הכריזה על שיתוף פעולה זהה עם היטאצ'י

שתי הכרזות מהשבועיים האחרונים מלמדות על הכיוון החדש של יצרני הרכב החשמליים, שנערכים למכירת רכבים שזקוקים פחות לחלפים ולשירותי מוסך באמצעות מקור הכנסה חדש: המידע שהם מפיקים.
יצרנית הטנדרים וכלי הרכב המסחריים האמריקאית המדוברת ריביאן, הכריזה בתחילת החודש כי תשמש בשירותי הענן של אמזון כדי לנתח את המידע מכלי הרכב, כך שתוכל להפיק ממנו מידע על תקלות מתהוות, צורת הנהיגה של המשתמשים, והשימוש בהם כדי למכור אותו לרוכשי הרכבים ולחברות ביטוח.
ריביאן הולכת בדרכה של טסלה, ולמרות שרק לאחרונה החלה בייצור סדרתי איטי של הטנדר החשמלי שלה, היא נסחרת מאז הונפקה בכ-100 מיליארד דולר, יותר מפולקסווגן או מג'נרל מטורס. אמזון מחזיקה ב-20% מהמניות שלה, והזמינה ממנה 100 אלף רכבים מסחריים חשמליים, לאספקת משלוחים. החודש הודיע ריביאן כי תתחיל למכור גם ללקוחות אחרים את הרכב המסחרי שפיתחה לאמזון.
1 צפייה בגלריה
ריביאן ריוויאן RIvian נאסד"ק
ריביאן ריוויאן RIvian נאסד"ק
רכבים של ריביאן
(צילום: AP)
הערב (ג') הכריזה REE אוטומוטיב הישראלית על שירות דומה: יצרנית הפלטפורמה החשמלית מתל אביב תשתף פעולה בנושא עם החטיבה האמריקאית של היטאצ'י היפנית. בניגוד לריביאן, הכלים שצפויים לבנות על הפלטפורמה של REE - של יצרנים כמו חטיבת המשאיות של טויוטה, הינו ומהינדרה ההודית - יהיו אוטונומיים, כך שניתוח המידע יתבסס על ייעול השימוש באנרגיה חשמלית בידי המפעילים שלהם, תחזוקה ואבטחה.
מניית REE, שהונפקה בנאסד"ק לאחר מיזוג עם ספאק ב-3.1 מיליארד דולר, עדיין לא התאוששה מהירידות בשיעור של 60% ונסחרת כעת לפי שווי שוק של 1.29 מיליארד דולר בלבד.