סגור

נחשף בכלכליסט
קבוצת כדורי החלה לשווק את רכב הכביש שטח החשמלי הסיני SKYWELL

מדובר בדגם ET5 שעונה על כללי התקינה האמריקאית ואינו כפוף למגבלת היבוא בישראל על מכוניות סיניות. המהירות המרבית של הרכב היא 150 קמ"ש

משפחת כדורי חוזרת לרשימת יבואני הרכב. כפי שנחשף בכלכליסט, בתחילת השנה ייבאה קבוצת כדורי מכוניות אב טיפוס של המותג הסיני SKYWELL. כעת מודיעה הקבוצה על תחילת השיווק הרשמי של רכב הכביש שטח החשמלי של היצרנית הסינית – ה-ET5. לפי נתוני SKYWELL ה-5ET הוא רכב שעונה על כללי התקינה האמריקאית ואינו כפוף למגבלת היבוא הקיימת בישראל על מכוניות סיניות.
לפי SKYWELL, רכב הכביש שטח של היצריית מבוסס על בסיס גלגלים באורך 2.8 מטרים ומשתרע על אורך של 4.7 מטרים – ושוקל 1.9 טונות. המנוע החשמלי ומפיק 204 כוחות סוס ו-34 קג"מ. המהירות המרבית היא 150 קמ"ש.
משפחת כדורי ותיקה מאוד בענף הרכב הישראלי – אך לרוב מתרחקת מפרסומים בתקשורת. המשפחה מחזיקה בין היתר ב"מאגר" שעוסק בפירוק רכב ושיווק של חלקי חילוף, מחזיקה גם ברשת מוסכים וגם עוסקת ביבוא מקביל של רכבים, בסחר ברכב וגם מחזיקה בחברת ליסינג – OTO בראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
מכונית סינית SKYWELL סקייוול מגיעה לישראל
מכונית סינית SKYWELL סקייוול מגיעה לישראל
המכונית הסינית SKYWELL
אך מעבר לכך, משפחת כדורי מחזיקה בשקט ו"מתחת לשולחן" באחד מזיכיונות הרכב היותר גדולים בסין: לפני כ-7 שנים, כאשר יצרני הרכב הסיניים ביצעו מהלכים לחדירה לשוק הרכב הישראלי, משפחת כדורי שפעילה בשוק הסיני מתחילת העשור הקודם, בין היתר בשוק החלפים, היתה שם וקיבלה את זיכיון צ'רי, שנחשבת לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין.
ואולם, כפי שקרה באותם ימים, יצרני רכב רבים בסין פיזרו הבטחות לזכייניהם בישראל וזיכיון צ'רי הגיע גם לידי חברת קמור (יבואנית ב.מ.וו. דאז) בחלוקה חצי-חצי עם כדורי. לאחר שקמור נמכרה לדלק מוטורס נקבע על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים כי דלק מוטורס בראשות גיל אגמון לא תוכל עוד להחזיק גם בזיכיון של רכב סיני.
קבוצת כדורי ניצלה את המצב ורכשה את המחצית של זיכיון צ'רי שהיה בידי דלק מוטורס, זיכיון ששוויו הוערך בשעתו בכ-18 מיליון שקל. צ'רי שומרת על קשר הדוק עם נציגיה בישראל והעובדה שג'ילי הסינית נערכת לחדירה לשוק הישראלי במהלך החודשים הקרובים מעוררת עניין חדש ביצרנית לגבי השוק.