חפשו את האותיות הקטנות: מה מסתתר מאחורי המבצעים של יבואני הרכב לנפגעי הטילים
היבואנים שנתקעו עם מלאים גדולים יוצאים במבצעים מפתים לאלפי האזרחים שמכוניותיהם נפגעו מהטילים ורוצים רכב חדש. אלא שמסתבר שהמבצעים הם לדגמים היקרים או עבור מלאי שלא נמכר
יבואני הרכב התגייסו בשבוע האחרון לטובת ישראלים שמכוניתם נפגעה במהלך המלחמה מול איראן. לפי מס רכוש, מדובר באלפי אזרחים שצריכים כעת להמתין לכסף מהמדינה ואז לרכוש מכונית אחרת. מספר יבואנים נרתמו לסייע ופרסמו הודעות לפיהן ימכרו מכונית בתנאים מיוחדים לנפגעי הטילים האיראנים.
למרות שמדובר ביוזמה ברוכה, חשוב לזכור שהיבואנים נתקעו עם עשרות אלפי מכוניות חדשות, חלקן משתזפות בשמש במחסנים כמעט שנה, ולכן כמו בכל מבצע כדאי לקרוא את האותיות הקטנות. כך לדוגמה במקרה של יבואנית SKYWELL שהודיעה על מבצע מיוחד לנפגעי הטילים האיראנים, תקנון המבצע מדגיש כי היבואנית מאפשרת להשתמש בהחזר הכספי ממס רכוש כמקדמה לרכישה של רכב חדש, פלוס תוכנית תשלומים. אבל בתקנון מצוין שהדגם היחיד שניתן לרכוש הוא ברמת הגימור GT PRO - שהיא רמת הגימור היקרה ביותר. פער המחירים בין הגרסה שהיבואנית כוללת במבצע ובין גרסאות אחרות וזולות יותר של הרכב הוא מעל 30 אלף שקל.
במקרה של לקסוס, שגם היא מציעה ללקוחות שרכבם נפגע תנאים מיוחדים לרכישה, תקנון המבצע קובע כי הלקוחות יכולים להזמין רק מכוניות שנמצאות במלאי של היבואנית ורק לקוחות שירשמו ביוני. המועד האחרון לביצוע העסקה הוא 30 ביוני, מה שמשאיר ללקוחות שעדיין מתמודדים עם הנזק והרשויות פחות משבוע לקבל החלטה. בדומה לסקאיוול- גם המבצע של לקסוס אינו פתוח לכל דגמי היצרנית אלא רק לחלקם.
לנוכח העובדה שהיבואנים תקועים עם לא מעט מכוניות, חשוב לבדוק את ה"הטבות" כדי לוודא שלא מדובר בניסיון להיפטר מהמכוניות שהיבואניות לא מצליחות למכור. מעבר לכך, יש לשים לב שהמכוניות שנמכרות כ"הטבות מלחמה" הן מכוניות שנמכרות ללקוחות במחיר המחירון הרשמי והמלא, כשמבחינת היבואן הלוואת הגישור המסובסדת הניתנת ללקוח מגלמת את ההנחה. לאור העובדה שבימים אלה יבואנים מציעים מבצעים נרחבים על רכבים, לעתים עדיף לבחור ברכב בהנחה ולקחת הלוואת גישור מהבנק, מלרכוש רכב במחיר מלא ממלאי שייתכן שהיבואן מנסה למכור ללא הצלחה.






























