סגור

בלעדי לכלכליסט
משרד התחבורה לבעלי רכבי יוקרה לא חוקיים: רשמו אותם כחוק תוך 48 שעות

לאחר שבמשרד גילו שכאלף מכוניות יוקרתיות - שרובן הגיעו ארצה ביבוא אישי - נרשמו שלא כחוק ולמעשה אינן רשאיות לעלות הכביש, הגיע האולטימטום: הבעלים נדרשים לבצע את הבדיקות הטכניות תוך 48 שעות, במקום תוך 3 חודשים כפי שהיה נהוג עד כה

בעליהן של כאלף מכוניות יוקרה מתבקשים על ידי משרד התחבורה שלא לנסוע בהן – עד להסדרת מעמד הרכב בישראל כחוק; כך עולה מתוכנו של מסמך של משרד התחבורה אשר נשלח אתמול (א') אל העוסקים בענף הרכב.
תחילת הפרשה, כפי שנחשף בכלכליסט, היתה כאשר במשרד התחבורה התגלה שכאלף מכוניות שרובן הגיעו ארצה ביבוא אישי, נרשמו שלא כחוק מאחר ובעליהם מעולם לא הגישו את המסמכים הנדרשים, המוכיחים כי הרכב עומד במכלול החוקי םוהתקנות אשר נדרשים כדי להעלות מכוניות על הכביש.
על פי הודעת משרד התחבורה רכבים אלה "לא סיימו את כלל הבדיקות הנדרשות לצורך הנפקת רישיון קבוע, ויכולים להוות סכנה ליתר משתמשי הדרך שכן אין אבחנה מדויקת על מצבם המכני".
על רקע זה הודיע משרד התחבורה לעוסקים בענף הרכב כי בעלי אותם רכבים אשר לא נרשמו כחוק לתנועה בישראל נדרשים לבצע את הבדיקות הטכניות תוך 48 שעות (עד כה נדרש פרק זמן של שלושה חודשים), ומודיע כי "אנו תקווה כי רמת החיכוך בין כלי הרכב הנעים בכבישי הארץ ונמצאו תקינים וכשירים לבין כלי רכב שעדיין לא סיימו את הבדיקות הנדרשות ונוסעים עם רישיון זמני תהיה מזערית ביותר. אנו תקוה כי בכך נבטיח את בטיחותם של משתמשי הדרך באשר הם".
1 צפייה בגלריה
במוו M4 קופה מכונית יוקרה
במוו M4 קופה מכונית יוקרה
במוו M4 קופה
(צילום: wallpaperflare)
ענף יבוא הרכב האישי, או "יבוא זעיר" כלשון החוק, ניצב בימים אלה בפני בעיה: כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט, ביולי הקרוב צפוי לפוג תוקף התקנות המתירות יבוא אישי של רכבים משומשים לישראל. כיום החוק הישראלי מתיר יבוא אישי של רכבים חדשים - אבל גם של רכבים משומשים, כלומר כאלה שנסעו עד כאלפיים קילומטר. מטבע הדברים, רכב משומש אשר משווק באירופה ובארה"ב הוא רכב זול מרכב חדש אשר משווק בישראל, מה שהופך את הרכבים הללו, בעיקר מדגמי יוקרה, לפופולריים למדי ביבוא אישי.
לדברי גורמים העוסקים בענף, במהלך החודשיים האחרונים נרשם זינוק בהיקף ההזמנות של רכבי יוקרה ביבוא זעיר, בעיקר מכיוון שהלקוחות חוששים שלא יוכלו לייבא החל מיולי מכוניות כמעט-חדשות לישראל.