סגור

משרד התחבורה שוב דוחה את חובת ההשתתפות בקורסי נהיגה מונעת

לפי תיקון חקיקה חדש, נהגים שזומנו לקורסים יוכלו להימנע מהשתתפות בהם עד סוף שנת 2022 בטרם רישיונם יוקפא; מדובר בארכה שלישית שניתנת לנהגים הנדרשים לרענן את כישורי הנהיגה שלהם

גלי קורונה באים והולכים, החיסונים ניתנים והתחלואה יורדת ועולה, אבל במשרד התחבורה לא מצליחים למצוא דרך לשלוח נהגים לקורסי הנהיגה המונעת, כך עולה מפרסום תיקון חקיקה של משרד התחבורה. לפי תיקון זה, נהגים שזומנו לקורס נהיגה מונעת עוד בחורף 2020 יוכלו להימנע מהשתתפות בהם עד סוף השנה הבאה.



כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", משרד התחבורה החל לבחון את ההשתתפות בקורסי הנהיגה המונעת בגלל מגבלות הקורונה. החוק בישראל קובע כי מי שזומן לביצוע קורס ולא עשה זאת בתוך חצי שנה - רישיון הנהיגה שלו עובר למצב "מותלה", כלומר לא יחודש אם הנהג לא השתתף בקורס. במקור קבע משרד התחבורה בהוראת שעה כי נהגים שנדרשו עוד במרץ 2020 להגיע לקורס הנהיגה המונעת, ולא יכלו לעשות זאת, ייהנו מפטור מהתליית הרישיון עד סוף אותה שנה. לאחר מכן ניתנה בהוראת השעה עוד ארכה, לפיה ניתן יהיה ליהנות מפטור עד סוף השנה הנוכחית, שמסתיימת בעוד כשבועיים.

1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי שרת התחבורה
מרב מיכאלי שרת התחבורה
שרת התחבורה, מרב מיכאלי
(אביגיל עוזי)

אבל מאז ימי הסגרים חלף זמן רב, ובמשרד התחבורה, כך עולה מלשון תיקון החקיקה, עדיין לא מצאו פתרון לבעיה ולכן מאריכים שוב את הוראת השעה.
ממסמכי המשרד עולה כי קיימת "רשימת המתנה ארוכה של נרשמים אשר השתתפותם בקורס בוטלה עקב הגבלות שהוטלו בשל נגיף הקורונה, אשר לא ניתן יהיה להשלים בתקופת הבקשה לדחייה הקיימת". כלומר בפשטות - לא ניתן להתמודד עם רשימה ארוכה של ישראלים שצריכים לבצע את הקורס מסיבות שונות אבל לא עשו זאת.
הפתרון של משרד התחבורה הוא לתת לאותם נהגים שצריכים בעצם לקבל "רענון" של כל החוקים והנהלים לשם נסיעה בכבישי ישראל עוד שנה נוספת. על פי תיקון החקיקה, "מוצע להאריך את התקופות בהוראת השעה בהתאם, ולקבוע כי כל מי שהותלה רישיון הנהיגה שבבעלותו החל מיום 16 במרץ 2020 עד יום 31 במרץ 2022, תיחשב ההתליה כבטלה עד ליום 30 בדצמבר 2022".