סגור
מבחן רכב ג'ילי ג'יאומטרי C וידאו
ג'ילי ג'יאומטרי C. אחת הזוכות (צילום: טל סער)

לראשונה גם דגמים סיניים: אלה הזוכים במרכז הרכב החשמלי של המדינה

משרד האוצר מפרסם את רשימת הדגמים הזוכים שישרתו את עובדי המדינה; היא כוללת בין היתר מכוניות של ג'ילי, MG ו-BYD; עובדי המדינה יקבלו את המכוניות החשמליות במחיר מוזל יחסית ללקוחות הפרטיים שיצטרכו להתמוד עם עליית המיסוי

מדינת ישראל נערכת להצטיידות במספר דגמי רכב חשמלי ולראשונה בתולדות מכרזי ההצטיידות שלה חלקם יהיו סיניים, כך הודיע היום (ד') משרד האוצר.
המכרז עצמו מיועד לאספקת מכוניות לעובדי מדינה במספר דרגים והיקפו נאמד על ידי גורמים בענף הרכב באלפי מכוניות. זאת כמובן בהתבסס על מספר העובדים שיבחרו במכוניות החשמליות. רשימת הזוכים במכרז כוללת את הדגמים הבאים: קיה נירו, קיה EV6, יונדאי איוניק 5 ברמת גימור "פרסטיז'", טויוטה BZ4X, ג'ילי ג'יאומטרי C, מארוול R של MG, וגם אטו 3 ודולפין של BYD.
יצוין כי מדינת ישראל מצטיידת מאז 2022 במכוניות היברידיות בלבד בקטגוריות שבהן הדבר מתאפשר ואילו החל שנת 2025 נערכת המדינה להצטיידות ברכב חשמלי בלבד.
עם זאת, יצוין כי משרד האוצר יקבל את המכוניות החשמליות במחירים מוזלים ביחס למחירים שישלמו עליהם בקרוב לקוחות פרטיים "רגילים" שבחודשים הקרובים יצטרכו להתמודד עם עלייה של מחירי המכוניות החשמליות בעקבות עליית מס הקנייה בתחילת החודש מ-20% ל-35% - מהלך שבוצע בתמיכת משרד האוצר. יתרה מכך: בעוד שנתיים ייכנס לתוקף מס נסועה, גם הוא בתמיכת האוצר, ויצמצם את הכדאיות של אחזקת מכונית חשמלית.