סגור
Voyah Courage וויה קארג'
Voyah Courage (צילום: יצרן)

פלאג אין הייבריד ראשונה ללינק אנד קו, וויה זולה ועוד סינית: הדגמים שיגיעו בקרוב לישראל

רישומי משרד התחבורה מגלים כמה דגמים חדשים שיגיעו לארץ:  Voyah Courage, לינק אנד קו 08 וה-AIR של JY. אלה המחירים המוצהרים, שאינם סופיים

שוק הרכב הישראלי נמצא בנקודה קריטית: מסירות רכב חשמלי נמצאות בירידה משמעותית; כמו כן אוגוסט, הנחשב בדרך כלל ל"חודש מת" בענף הרכב מאחר שהישראלים מוציאים את הכסף על חופשות, נמצא בפתח. אחריו מגיע חודש החגים - והשנה לספטמבר ואוקטובר יש משמעות מיוחדת: חלק משמעותי מהמכוניות החשמליות הסיניות שיבואני הרכב הציגו בחודשים הראשונים של 2025 הן מייצור אוקטובר 2024, כלומר בקרוב יירשמו כ"יד ראשונה אפס קילומטר".
לנוכח הנסיבות הבעייתיות האלה, מעניין לראות כיצד שוק הרכב הישראלי יגיב מבחינת הצגת הדגמים החדשים שיגיעו בקרוב לארץ והאם התמחור שלהם יושפע.
מרישומי משרד התחבורה של דגמים חדשים שיגיעו לישראל, עולה, בין השאר, כי דלק מוטורס, יבואנית וויה (Voyah), רשמה את ה-Courage (אומץ) במחיר התחלתי של 210 אלף שקל. המחירים שמופיעים ברישומי משרד התחבורה אינם סופיים, אך בכל מקרה, דלק רכב מתמודדת בימים אלה עם מצב מעניין - המכוניות של וויה"מככבות" באתר היד ראשונה אפס קילומטר של היבואנית בהנחות משמעותיות, מה שמייצר אנטגוניזם מצד לקוחות שרכשו את המכוניות האלה במחיר מלא בשעתו. דלק מוטורס מייבאת ארצה גם מכוניות של NIO הסינית – שלאחרונה דגמי ליבה שלה הוזלו באופן משמעותי. גם דגמי הליבה הללו של NIO מוצעים לעתים באתר "דיירקט".
בפועל מדובר במצב מעניין: לא כל יבואני הרכב בישראל הצליחו לשכנע את הלקוחות שהרכבים הסיניים שלהם הם "יוקרתיים", ולנוכח הדימיון המשמעותי בין המכוניות הסיניות - מה שקובע את התמחור הוא תפיסת הקהל.
לצד הרכב של וויה ניתן להבחין ברישומי משרד התחבורה בלינק אנד קו 08 (שמייבאת מאיר) - שמחירו המוצהר הוא 260 אלף שקל (עשוי להשתנות). במקרה של הלינק אנד קו, לא מדובר ברכב חשמלי אלא בפלאג אין הייבריד. לפי הצהרות היצרנית, מדובר בפלאג אין הייבריד שמסוגל לנסוע כ-200 קילומטר בכוח חשמל. במקרה הספציפי של הלינק אנד קו, מדובר ברכב שיצטרך להתחרות במותגים סיניים שמציעים פלאג אין הייבריד משלהם כמו אומודה.
2 צפייה בגלריה
לינק אנד קו 08
לינק אנד קו 08
לינק אנד קו 08
(צילום: יצרן)
התפישה של הציבור לגבי הפלאג אין הייבריד הסיניים היא יותר מבוססת, ולכן התמחור שלהם יחסית "יציב". כלומר, בעוד שרוב הסינים "פרימיום" מציגים נתונים דומים וקמפיינים שמנסים לשכנע את הציבור שמדובר ב"יוקרה" וב"איכות" שמצדיקים הוצאה של מעל 200 אלף שקל, במקרה של הפלאג אין הייברידים, טכנולוגיית ההנעה נתפסת כיותר משמעותית מבחינת מנעד הצרכים של הלקוח. כאן מדובר כבר בקרב של יבואנים גדולים: אומודה מיובאת על ידי כלמוביל, לינק אנד קו על ידי מאיר. תקציבי פרסום ושיווק לא חסר בשני המקרים ולכן צפוי קרב מעניין.
דגם שלישי שמופיע ברישומים הוא ה-AIR של JY (שמייבאת אוטומקס) שמחירו שהוצהר בפני משרד התחבורה הוא 182 אלף שקל. ה-AIR תיכנס לפלח שוק שנחשב בישראל בעייתי: מכוניות משפחתיות בתצורת סדאן עם הנעה חשמלית. עובדתית, יבואנים שניסו עד כה להיכנס לפלח השוק הזה על בסיס "יוקרה" ו"ביצועים" לא ממש זוכים להצלחה: המכוניות שמתמודדות בפלח שוק זה, החל ב-EVEASY וכלה בפורת'ינג S7 מוצעות בימים אלה על ידי היבואנים בהנחות משמעותיות, מה שמשקף תמחור מוגזם ביחס לתמורה מצד היבואנים, וגם חוסר יכולת למכור את המכוניות לציבור.
2 צפייה בגלריה
AIR
AIR
ה-AIR של JY
(צילום: יצרן)
בכל מקרה, מדובר בפלח שוק בעייתי: עיקר מכירות מכוניות הסדאן בישראל מגיע לציי הרכב. כלומר לחברות הליסינג. וחברות הליסינג לא ששות לרכוש מכוניות חשמליות סיניות בתקופה בה המכירות בירידה ושוק המשומשות אינו מגיב במאור פנים לחשמליות סיניות.