סגור
byd דולפין
דולפין של BYD (צילום: byd )

תחקיר בבריטניה: חברות ביטוח מסרבות לבטח חלק מהמכוניות החשמליות הסיניות

על פי מגזין "אוטו אקספרס", מוסכים ברחבי הממלכה הכריזו על דגמים חשמליים סיניים שהגיעו אליהם כטוטאלוס בשל סיבות שלא היו נחשבות אם היה מדובר בחברות מוכרות

חברות ביטוח בבריטניה מסרבות לבטח מכוניות חשמליות סיניות שנוסעות ברחבי הממלכה, כך עולה מתחקיר שמפרסם "אוטו אקספרס" הבריטי.
על פי התחקיר, כיום קשה להשיג כיסוי ביטוחי למכוניות חשמליות סיניות בבריטניה בגלל מה שמוגדר כ"חוסר בהבנה באופן הפעולה של שוק התיקונים הבריטי וכישלון באספקת חלפים ומידע שיאפשרו ביצוע תיקונים משתלמים כלכלית". לטענת מרטין ראולי, יו"ר איגוד תיקוני הרכב בבריטניה (מקביל לאיגוד המוסכים הישראלי), "יש לנו מוסכים שהכריזו על מכוניות כטוטאלוס מסיבות מטופשות, דברים שלא היו בכלל גורמים לעניין מיוחד אם זה היה פורד או ווקסהול". לדבריו, "לא ניתן להשיג חלקים, הם לא זמינים לרכבים מסוימים וזה אבסורד כי היצרנים האלה מגלגלים מיליוני ליש"ט".
עוד בעיה שמוזכרת בתחקיר נוגעת לאופי התיקון. הסטנדרט הבריטי (וגם הישראלי) קובע כי תיקון של רכב שניזוק חייב לעמוד בסטנדרט מאושר על ידי היצרן, אך אלה לא טרחו להפיץ סטנדרטים לתיקון. בנוסף, מוזכר כי עלויות התיקון בסין הרבה יותר נמוכות. כך למשל, בשל עלויות התיקון הנמוכות, במקרה של תאונת צד ברכב, כל הצד הפגוע מוחלף בסין בגלל עלות העבודה הנמוכה. בבריטניה לעומת זאת, נזק בסדר גודל דומה יגרום למכונית להיות מוכרזת כ"טוטאלוס".
לעומת זאת מוזכר, כי חסר מידע על תיקונים קטנים. ומכיוון שמדובר ברכבים גדושים באלקטרוניקה, חברות הביטוח מכריזות עליהם כלא ניתנים לתיקון – ומסרבות לבטחם.