סגור
תחנת אוטובוס

השלמה לתחבורה הציבורית: עיריית תל אביב בוחנת הקמת שירות שאטלים

שירות השאטלים העצמאי יהווה השלמה לתחבורה הציבורית בעיר, ועשוי להיות חינמי לאוכלוסיות מסוימות. השאטל יפעל בסינכרון עם אפליקציית "הופ און" ויתחיל את מסלולו בחניוני אחוזת החוף

עיריית תל אביב החלה לבחון הקמת שירות שאטלים עצמאי שיהווה "השלמה לתחבורה הציבורית הקיימת בעיר". כך עולה מלשון מסמכים שהפיצה העירייה בקרב ספקים.
המסמכים עצמם הם בבחינת קול קורא. כלומר, מדובר בבדיקת היתכנות להקמת השירות. כיום פעילים בתל אביב שירותי באבל דן, מוניות שירות וכן אוטובוסים, אך העירייה לא הקימה עד כה שירות שאטלים מקיף משלה (פרט לשאטל שוק הכרמל שפעל באזור מתחם התחנה ושוק הכרמל, אבל הפסיק לפעול בעקבות מה שהעירייה הגדירה כ"ביקוש נמוך").
שירות השאטלים החדש אמור לפעול לתקופה מינימלית של שנה ויפעל, לפי העירייה, גם מחוץ לעיר. עוד עולה ממסמכי העירייה שהמחיר לנסיעה יהיה "אחיד/ללא תשלום". כלומר, עשוי להיות חינמי לאוכלוסיות מסוימות או לסירוגין זהה לכל יעדי הנסיעה של השאטל. השאטל עצמו יפעל בסינכרון עם אפליקציית "הופ און" וגם יעבור בין תחנות שיוגדרו על ידי העירייה ויסומנו בתמרורים. השאטל יתחיל את מסלולו בחניוני אחוזת החוף - שם יוכלו המשתמשים לקבל הנחות עבור החניה אם יגיעו עם רכבם מחוץ לעיר.