סגור
רישוי מכון רישוי טסט מכון טסטים טסט שנתי דינמומטר תל אביב
מכון טסט בת"א. הנהגים לא ידעו שמכוניתם צריכה לעבור טסט (צילום: תומר הדר)

בלעדי
עקב פקיעת חוזה: משרד התחבורה הפסיק לשלוח לנהגים רישיונות רכב

ל"כלכליסט" נודע כי משרד התחבורה הפסיק לאחרונה לשלוח רישיונות לתשלום לבעלי מכוניות, עקב פקיעת תוקף החוזה של משרד התחבורה מול חברת אניה-שפירא, המדפיסה אותם. תגובת המשרד: "חוזה הארכה מצוי באישור וההתקשרות תיכנס לתוקף בימים הקרובים"

אם רישיון הרכב שלכם עומד לפוג ומכוניתכם צריכה להגיע בקרוב לטסט עליכם לקחת בחשבון: משרד התחבורה הפסיק לשלוח לבעלי מכוניות רישיונות רכב חדשים, כך נודע ל"כלכליסט".
כיום כל בעלים של מכונית אשר נוסעת בכבישי ישראל מקבל פעם בשנה בדואר מסמכי חידוש רישיון רכב, בדרך כלל כמה שבועות לפני מועד החידוש. כאשר מדובר במכונית שגילה הוא עד שלוש שנים, מסמכי רישיון הרכב המגיעים אל בעל הרכב דורשים תשלום של האגרה בלבד, וכאשר מדובר ברכב שגילו הוא מעל שלוש שנים, יש להגיע פיזית למבחן הרישוי (ה"טסט"). לסירוגין, בעלי מכוניות יכולים להימנע מהמתנה למסמכים ולגשת בעצמם לעמדות השירות של משרד התחבורה ולהוציא בעצמם את הרישיון.
ל"כלכליסט" נודע כי משרד התחבורה הפסיק לפני כמה שבועות לשלוח רישיונות לבעלי מכוניות, זאת עקב פקיעת תוקף החוזה של משרד התחבורה מול חברת אניה-שפירא המדפיסה את הרישיונות לצורך משלוח לבעלי המכוניות. המשמעות של מצב כזה בו הרישיונות אינם נשלחים זה מפר שבועות אל בעלי המכוניות הוא שמי שאינו מודע למועד חידוש הרישיון הקרוב או שאין לו גישה לעמדות הוצאת הרישיון הממוחשבות לא ידע שמכוניתו צריכה לעבור את מבחן הרישוי השנתי או את מועד חידוש הרישיון.
אניה – שפירא היא ספקית הרישיונות של משרד התחבורה זה עשור ומועד חידוש הרישיון שלה חל בדרך כלל בפברואר. השנה, כך טוענים גורמים המקורבים למשרד, הרישיון לא חודש עקב המלחמה. בחברת אניה-שפירא בחרו שלא להגיב לפניית "כלכליסט".
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים האריך את התקשרות עם חברת אניה עפ"י דין. חוזה הארכה מצוי באישור וההתקשרות תיכנס לתוקף בימים הקרובים. על ציבור הנהגים ובעלי הרכב חלה החובה לעקוב אחר מועד ביצוע חידוש רישיון רכב ונהיגה באמצעות מגוון ערוצי השירות שמעמיד המשרד".
ממערך הדיגיטל הלאומי נמסר כי "שירות חידוש רישיון רכב זמין בצורה מקוונת באזור האישי הממשלתי, בנוסף לעמדות המוצבות בסניפים השונים של סופרפארם".