סגור

למבורגיני נשבעה לא לייצר שוב את אוונטדור אולטימה. מה שינה את דעתה?

חברת רכבי היוקרה התחייבה, כמו יצרניות רכב אחרות, לא לייצר דגמים מסוימים עם המעבר לרכב חשמלי. רק שעכשיו היא נאלצת לייצר מחדש 15 יחידות של אוונטדור אולטימה, במקום אלו שירדו למצולות עם טביעת האונייה פליסיטי אייס, שנשאה 4,000 מכוניות לארצות הברית, ובהן הדגם האקסקלוסיבי

למבורגיני האיטלקית תייצר 15 יחידות של אוונטדור אולטימה כדי להחליף מכוניות אשר ירדו למצולות האוקיינוס האטלנטי לאחר שעלו באש בבטנה של האונייה פליסיטי אייס.



בחודש שעבר התחוללה שרפה בבטנה של אוניית המשא אשר נשאה 4,000 מכוניות בדרכן מגרמניה לארצות הברית. לאחר כמה ימים היא שקעה במצולות.


2 צפייה בגלריה
פליסיטי ספינת משא שריפה
פליסיטי ספינת משא שריפה
שרפת פליסיטי
(צילום: Marinha Portuguesa)

אלא שבבטנה של פליסיטי אייס, לצד מכוניות אאודי, בנטלי ולמבורגיני, היה גם משלוח מיוחד מאוד של למבורגיני - 15 מכוניות אוונטדור אולטימה (מתוך 85 למבורגיני שהיו בדרכן לארצות הברית).
אולטימה אמורה להיות מעין שיר פרידה של למבורגיני מעידן מנועי הבעירה הפנימית.

2 צפייה בגלריה
למבורגיני אולטימה
למבורגיני אולטימה
למבורגיני אולטימה
(צילום: יצרן)

במהלך החודשים האחרונים הודיעו כמה יצרני מכוניות שייצרו מכוניות מדגמיהם החזקים ביותר ב"מהדורה אחרונה" לאספנים לפני שיצטרכו לעבור לייצר דגמים חשמליים. במקרה של למבורגיני מדובר באוונטדור אולטימה - מכונית שהיא מציינת באתר שלה שהיא "יצירת אמנות אשר תיוצר ב-350 יחידות בלבד, ומבטאת את ערכיה של משפחת מכוניות אשר הותירה את חותמה בעשור האחרון, ועם לידתה כבר הופכת לאייקון קלאסי".
אוונטדור אולטימה מצוידת במנוע בנפח 6.5 ליטרים, ומסוגלת להגיע למהירות מרבית של 355 קמ"ש, אך נתונים אלה לא מסייעים למכונית כשהיא נמצאת על קרקעית הים, וגם לא לבעליה המיועדים בארצות הברית, ששילמו כ-550 אלף דולר עבור כל מכונית. מסיבה זו, כך ציין יו"ר למבורגיני סטפן וינקלמן, תפתח למבורגיני מחדש את פסי היצור של הגרסה המוגבלת, ותעשה את מה שמאוד לא מקובל בעולם הרכב: תייצר מחדש את המהדורה המוגבלת שהבטיחה לא לייצר כדי להחליף את המכוניות שטבעו.